آغاز ساخت شهرک ماهیان زینتی کاشان با حضور رییس سازمان شیلات

پنج‌شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۷۸ بازدید
آغاز ساخت شهرک ماهیان زینتی کاشان با حضور رییس سازمان شیلات

کلنگ آغاز عملیات ساخت شهرک صنعتی ماهیان زینتی راوند با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان شیلات ایران به زمین زده شد

نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس در این مراسم کلنگ زنی اظهار کرد: احداث شهرک صنعتی ماهیان زینتی اتفاق بزرگی در کاشان است که می تواند موجب کارآفرینی و اشتغالزایی و توسعه صنعت گردشگری این شهرستان شود.

سید جواد ساداتی نژاد افزود: مکان احداث این شهرک صنعتی در محلی انتخاب شده که سالانه 15 میلیون گردشگر از کنار آن عبور می کنند که خود یک جاذبه گردشگری برای تمام فصول است و حتی از شهر قمصر هم بهتر خواهد بود.

وی گفت: این شهرک صنعتی به نفع کل منطقه است و با توجه به بحران کم آبی در منطقه و درآمد بیشتر تولید ماهیان زینتی از کشاورزی می توان با آموزش های لازم رشد اقتصادی خوبی در کاشان ایجاد کرد.

همچنین مدیر اداره جهاد کشاورزی کاشان در این مراسم اظهار کرد: شهرک صنعتی ماهیان زینتی در مساحت 300 هکتاری در چهار مرحله به بهره برداری می رسد که در فاز اول در 57 هکتار با اختصاص 5 میلیارد تومان آغاز خواهد شد.

مجید کافی زاده گفت: بیش از 70 درصد ماهیان زینتی کشور در کاشان تولید می شود که به طور مستقیم و غیرمستقیم برای 40 هزار نفر اشتغال آفرینی می کند و عایدی آن سالانه 10 میلیارد تومان است.

وی افزود: 70 میلیون قطعه ماهی زینتی در شهرستان کاشان در 800 کارگاه تولید می شود که علاوه بر فروش در داخل به کشورهای حاشیه خلیج فارس، ترکیه، روسیه صادر می شود.

منبع : ایسنا

دیدگاه خود را بیان کنید