هرمزگان رکورددار تولید لارو

پنج‌شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۵۸ بازدید
هرمزگان رکورددار تولید لارو

مدیر کل شیلات هرمزگان از تجهیز بیش از ۵۰۰ هکتار از اراضی پرورش میگو به لوازم مکانیزه خبرداد و گفت: امسال راندمان تولید میگوی در هکتار به چهار و یک دهم رسید در حالی که پارسال سه و هفتم دهم بود

سید پرویز محبی در نشست خبری تشریح برنامه های دهه فجر، فعالیت های شیلاتی طی سال های اخیر در هرمزگان رو به افزایش بوده و تمرکز فعالیت ها با محوریت دریاست.

وی با اشاره به اینکه شیلات هرمزگان در ارزیابی عملکرد سال گذشته دارای شاخص های خوبی در بخش های مختلف بود، افزود: هرمزگان در بخش صید در بین سایر استان های ساحلی پیشتاز است.

محبی با اشاره به صید 241 تنی آبزیان طی سال گذشته در هرمزگان، تصریح کرد: امسال در بخش صید 22 درصد نسبت به سال قبل رشد داشته ایم.

وی صید دو هزار و 500 تن میگو را از دیگر موفقیت ها برشمرد و اظهار کرد: پیش بینی می شود تا پایان سال صید و صادرات ماهی یال اسبی به 30 هزار تن و ساردین ماهیان به 60 هزار تن و فانوس ماهیان به 30 هزار تن برسد.

این مقام مسئول، از توسعه صید «لانگ لاین»(استفاده از رشته قلاب به جای تور در صیادی در راستای ارتقای کیفیت صید) به عنوان یکی از سیاست عای کلیدی نام برد و بیان کرد: در بخش آبزی پروری نیز امسال 15 هزار تن میگوی پرورشی تولید شد که نسبت به پارسال 50 درصد افزایش یافته است و از برداشت ۱۰ هزار تن به ۱۵ هزار تن رسیده ایم.

وی با اشاره به اینک بیش از 500 هکتار از اراضی پرورش میگو به لوازم مکانیزه مجهز شده است، افزود: امسال راندمان تولید میگوی در هکتار به چهار و یک دهم رسید در حالی که پارسال سه و هفتم دهم بود.

محبی همچنین از رکورد هرمزگان در تولید لارو میگو طی سال جاری خبرداد و تصریح کرد: امسال در 11 کارگاه فعال هرمزگان یک میلیارد و 400 میلیون قطعه لارو بالغ بر ۵۰ درصد لارو مورد نیاز کشور تولید شد.

وی با اذعان به اینکه بسیاری از افراد گرایش به سرمایه گذاری در بخش تولید میگو دارند، گفت: در سال های آینده سایت های پرورش میگو در استان به دو و نیم برابر افزایش خواهد یافت.

مدیر کل شیلات هرمزگان افزود: شیلات هرمزگان امسال برای بازسازی منابع ذخایر میگو در دریا، بالغ بر 40 میلیون تن لارو میگو را در دریا رها کرد که نتیجه آن رشد 22 درصدی صید میگو از دریا بود.

وی در ادامه به تولید چهار هزار و ۵۰۰ تن ماهی در قفس اشاره و ابراز امیدواری کرد که این رقم تا پایان سال به 7 هزار تن برسد.

محبی با بیان اینکه هم اینک پنج سایت فعال پرورش ماهی در قفس در هرمزگان وجود دارد، اضافه کرد: تا پایان سال جاری دو سایت جدید نیز راه اندازی خواهد شد.

وی، استفاده از آب پشت سدها و ذخایر کشاورزی جهت پرورش آبزیان را از دیگر برنامه های شیلات هرمزگان دانست و عنوان کرد: تولید ماهیان خاویاری در شهرستان حاجی آباد در راستای همین برنامه بوده که موفقیت چشمگیری را نیز به دنبال داشته است.

مدیر کل شیلات هرمزگان، بهره برداری از بیش از هزار هکتار زمین پرورش میگو در چهار سایت، افتتاح چهار مرکز عمل آوری، بهره برداری از جایگاه سوخت صیادی در خور آذینی، بهسازی بنادر صیادی در شهرستان های ساحلی و کلنگ زنی بالغ بر هزار هکتار مزرعه میگو را از اهم پروژه های افتتاحی شیلات هرمزگان در دهه فجر ذکر کرد

منبع : شبستان

دیدگاه خود را بیان کنید