هشدارشیلات هرمزگان به پرورش دهندگان میگو

چهار‌شنبه ۶ آبان ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۵۱ بازدید

هشدارشیلات هرمزگان به پرورش دهندگان میگو
معاون آبزی پروری شیلات هرمزگان با اشاره به احتمال کاهش دمای هوا در ماه های باقی مانده فصل پاییز، گفت: پرورش دهندگان هرچه سریع تر نسبت به برداشت میگو از مزارع خود اقدام کنند.
علی کریمی روز چهارشنبه با هشدار به فعالان عرصه پرورش میگو، اظهارکرد: نوسان جوی به ویژه کاهش درجه آب و هوا - در آبان و آذر- منجر به مرگ و میر و تلف شدن در مزارع پرورش میگو می شود.
این مقام مسئول در اداره کل شیلات هرمزگان بهترین بازدهی و ضریب رشد میگوی 'وانامی' را در دمای بین 28تا 31درجه عنوان و ابراز داشت: هرگونه تغییرآب و هوا که منجر به کاهش دمای آب مزارع شود بیشترین ضرر و زیان را به پرورش دهندگان میگو وارد می کند.
دراطلاعات منتشره شیلات ایران از هرمزگان بعنوان دومین استان تولید میگوی پرورشی بعد از بوشهر نام برده شده است.
وسعت مزارع پرورش میگوی هرمزگان حدود 10 هزار هکتار اعلام شده که دو هزارو 300 هکتار آن فعال است و پیش بینی شده امسال افزون بر هفت هزارتن میگو از این مزارع برداشت شود که دراین صورت 15درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته خواهد بود.
از تیاب شمالی و جنوبی میناب، کولغان در بندرعباس، سایه خوش در بندرلنگه ، بندر مقام در پارسیان، یکدار جاسک و سیریک بعنوان مهم ترین مراکز پرورش میگو در هرمزگان نام برده شده است.
هم اکنون بیش از دو هزار نفر در صنعت پرورش میگوی هرمزگان مشغول به کارهستند.
میگوهای پرورشی مزارع هرمزگان از نوع وانامی هستند که کاهش هزینه غذایی، ضریب رشد و بازماندگی بالا، مقاوم بودن به بیماری ها و داشتن دوره رشد کوتاه تر نسبت به گونه های دیگر از مهم ترین ویژگی های این میگو(وانامی) عنوان شده است.
فصل برداشت میگوی پرورشی در استان هرمزگان از ابان آغاز و تا پایان آذرماه ادامه می یابد
منبع: ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید