تولید سالانه 5 هزار تن انواع ماهیان سردابی و گرمابی در شهرستان گرمی

دوشنبه ۷ دی ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۵۳ بازدید
تولید سالانه 5 هزار تن انواع ماهیان سردابی و گرمابی در شهرستان گرمی

مدیرکل شیلات استان اردبیل گفت: شهرستان گرمی به دلیل دارا بودن منابع غنی آبی با تولید سالانه بیش از 5 هزار تن انواع ماهیان سردابی و گرمابی از نظر وضعیت آبزی‌پروری هم اکنون رتبه چهارم استان را دارا است

میر آرمان واعظی پیش از ظهر امروز در بازدید از صید ماهیان گرمابی در منابع آبی سد مصنوعی گیلارلوی گرمی از آغاز مراحل صید ماهی در منابع آب‌های طبیعی و نیمه طبیعی استان خبر داد.

وی گفت: مراحل صید ماهی در منابع آب‌های طبیعی و نیمه طبیعی در استان چند روزی است که آغاز شده و در شهرستان گرمی نیز امروز شاهد صید ماهیان گرمابی از منابع آبی سد گیلارلو هستیم

مدیر کل شیلات استان اردبیل ماهی کپور، فیتو فایر، فیکل و آمور را از جمله ماهیان صید شده در منابع آبی این دریاچه عنوان کرد و افزود: شهرستان گرمی به دلیل دارا بودن منابع غنی آبی با تولید سالانه بیش از 5 هزار تن انواع ماهیان سردابی و گرمابی از نظر وضعیت آبزی‌پروری هم اکنون رتبه چهارم استان را دارا است.

واعظی ترویج فرهنگ مصرف آبزیان در استان در کنار ترویج آبزی‌پروری را از جمله ماموریت‌های مهم اداره شیلات استان عنوان کرد و یادآور شد: در همین راستا تا اواخر سال جاری جشنواره ای با عنوان «جشنواره طبخ آبزیان» در شهرستان گرمی از سوی اداره شیلات استان برگزار خواهد شد.

این مسئول با بیان اینکه استان اردبیل با سرانه مصرف 10.5 کیلوگرم انواع آبزی، رتبه سوم در بین استان‌های غیر ساحلی را به خود اختصاص داده است، بیان کرد:تولید انواع آبزیان سردابی و گرمابی شامل قزل آلای رنگین کمان، فیکل، آمور و کپور در استان در سال گذشته حدود 7 هزار تن بود که پیش‌بینی می‌شود امسال این رقم به 8 هزار و 500 تن برسد.

مدیر کل شیلات استان اردبیل با اشاره به اینکه استان اردبیل جزو استان‌های سبز در تولید انواع ماهیان سردابی و گرمابی در کشور است از تولید و تکثیر بیش از 6 میلیون تن بچه ماهی سردابی در سال گذشته در استان خبر داد.

واعظی گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته امسال این رقم 20 درصد افزایش خواهد یافت.

فرماندار گرمی نیز در این بازدید از آغاز طرح مطالعاتی جامع آبزی‌پروری در این شهرستان خبر داد و عنوان کرد: این طرح با هدف ارائه راهکارهای افزایش سرانه تولید سالانه آبزی در شهرستان گرمی از سال آینده به مرحله اجرا در خواهد آمد.

میر علی رحیمی‌زاد با بیان اینکه امیدواریم فرهنگ مصرف آبزی در این شهرستان روز به روز رشد کند، افزود:سال گذشته در شهرستان گرمی 28 مزرعه پرورش ماهی ایجاد شده بود که امسال با تشویق مسئولان شیلات و همچنین به دلیل منابع آبی غنی و سالم این رقم به 32 مزرعه افزایش پیدا کرده است

منبع : فارس

دیدگاه خود را بیان کنید