صادرات 200 تن ماهی قزل‌آلای تولیدی آبزی‌پروران زنجان به کشور عراق

دوشنبه ۷ دی ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۴۹ بازدید
صادرات 200 تن ماهی قزل‌آلای تولیدی آبزی‌پروران زنجان به کشور عراق

مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان گفت: طی دو ماه گذشته 200 تن ماهی قزل‌آلای تولیدی آبزی‌پروران زنجان وارد بازارهای کشور عراق شده است

محمود صیاد بورانی امروز در زنجان به بیان اینکه استان زنجان در تولید انواع محصولات آبزی روند رو به رشدی را طی سال‌های اخیر طی کرده است، اظهار کرد: عمده تولیدات آبزی در این استان در شهرستان ماهنشان انجام می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون 50 درصد از محصولات آبزی استان زنجان در شهرستان ماهنشان تولید می‌شود، خاطرنشان کرد:‌ استقبال مطلوبی از فعالیت‌های آبزی‌پروری در مناطق مختلف استان انجام می‌شود

مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان تصریح کرد: توسعه فعالیت‌های آبزی‌پروری به اشتغالزایی در مناطق مختلف استان زنجان کمک کرده و افزایش درآمد بهره‌برداران و جلوگیری از مهاجرت روستاییان را به دنبال دارد.

بورانی به صادرات محصولات آبزی در استان زنجان اشاره و بیان کرد: زنجان یکی از صادرکنندگان انواع آبزیان سردآبی و گرم‌آبی به استان‌های تهران، قزوین، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان و مازندران محسوب می‌شود.

این مسئول از صادرات مجدد آبزیان سردابی تولیدی استان زنجان به کشور عراق خبر داد و افزود:‌ طی دو ماه گذشته 200 تن ماهی قزل‌آلای تولیدی آبزی پروران زنجان وارد بازارهای کشور عراق شده است.

وی کشور عراق را بازار خوبی برای محصولات آبزی استان زنجان دانست و بیان داشت: برای صادرات انواع محصولات گرم‌آبی و سردآبی استان به کشور عراق هیچ‌گونه محدودیتی وجود ندارد.

مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 11 میلیون و 700 هزار قطعه بچه ماهی در استخرهای پرورش ماهی این استان با هدف افزایش اشتغال و تولید در مناطق روستایی و مستعد رهاسازی شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش 20 درصدی را نشان می‌دهد.

بورانی با اشاره به تولید انواع کپور ماهیان در استان زنجان تصریح کرد: کپور ماهی از جمله ماهیان گرم‌آبی است که آبزی‌پروران این استان نسبت به پرورش انواع کپور ماهی همچون کپور معمولی، سرگنده، نقره‌ای و علف‌خوار اقدام کرده‌اند.

این مسئول قزل‌آلا را از نیز از جمله ماهیان سردابی پرورش داده شده در استان زنجان برشمرد و خاطرنشان کرد: ماهیان خاویاری و شاه‌میگو نیز از دیگر آبزیان پرورشی در استان محسوب می‌شود

منبع: فارس

دیدگاه خود را بیان کنید