مديريت صيد، هدف اصلي شيلات در آبهاي خزر

یک‌شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۴۵ بازدید

مديريت صيد، هدف اصلي شيلات در آبهاي خزر
رئیس سازمان شیلات ایران گفت: تثبیت و مدیریت صید ماهیان استخوانی در آبهای خزر از مهم ترین اهداف این بخش است.
حسن صالحی گفت : صید ماهیان استخوانی از بیستم مهر به طور همزمان در آبهای استان های گیلان، مازندران و گلستان آغاز شده است و امیدواریم صیادان شمالی صید پرباری را داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه صید پایدار در دریای خزر از اهداف اصلی شیلات کشور است، خاطرنشان کرد : تلاش سازمان شیلات ایران تثبیت و مدیریت صید در آبهای های خزر است.
رئیس سازمان شیلات ایران اظهار داشت : سال گذشته حدود 20 هزار تن انواع ماهیان استخوانی از آبهای دریای خزر با تلاش صیادان سه استان شمالی صید شد که پیش بینی می شود امسال نیز
همین مقدار صید شود.
وی همچنین به تکثیر طبیعی ماهیان استخوانی در رودخانه های استان های شمالی اشاره کرد و گفت: این کار مهم با کمک جامعه محلی صورت خواهد گرفت.
به گفته صالحی، تکثیر طبیعی ماهیان استخوانی با هدف بازسازی ذخایر ماهیان دریای خزر صورت می گیرد که می تواند در کنار تکثیر در مراکز بازسازی ذخایر، نقش مهمی در افزایش سرعت بازسازی داشته باشد.
رئیس سازمان شیلات ایران تاکید کرد: سالانه میزان قابل توجه ای از ماهیان استخوانی در مراکز تکثیر استان های شمالی تولید و در آبهای خزر رهاسازی می شود.
وی یادآور شد: گونه های ماهی سفید، کپورماهی و کفال از مهمترین گونه های ماهیان استخوانی دریای خزر محسوب می شود که نیمه دوم سال در حجم قابل توجهی با تلاش صیادان پره سه استان شمالی صید می شود.
صالحی اظهار داشت : بخشی از ماهیان استخوانی صید شده در بازار داخلی به فروش می رسد و مقداری نیز به کشورهای هدف صادر می شود
منبع: واحد مرکزی خبر

دیدگاه خود را بیان کنید