راهیابی دانشجوی ایرانی به کمیسیون سازمان ملل متحد

سه‌شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۵۶ بازدید

راهیابی دانشجوی ایرانی به کمیسیون سازمان ملل متحد
آماج رحیمی میدانی دانشجوی 28 ساله ایرانی مقیم کره جنوبی که در دانشگاه ملی "پوکیونگ" در "بوسان" آن کشور مشغول تحصیل است به موفقیت بزرگی دست یافته است. او قرار است بزودی در سازمان ملل متحد فعالیت خود را آغاز کند.
روزنامه "تایمز" کره جنوبی با انتشار این خبر درباره دانشجوی ایرانی مقطع دکترا می‌نویسد:"او مشغول تحصیل در دوره دکترای اقتصاد و تجارت دریایی و شیلات است. سازمان ملل متحد درخواست او برای فعالیت در آن نهاد بین‌المللی به عنوان پژوهشگر در بخش کمیسیون توسعه را پذیرفته است. درخواست این دانشجوی ایرانی پس از سه بار مصاحبه ویدئویی زنده مورد پذیرش قرار گرفته است."
این نشریه کره‌ای در ادامه اشاره می‌کند که آقای "رحیمی میدانی" کار خود را در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک از ماه جون آغاز خواهد کرد و پس از آن به کار در مرکز تحقیقات در پکن چین در حوزه مسائل زیست محیطی می‌پردازد. آقای "میدانی" در این باره در گفت‌وگو با "تایمز" کره جنوبی گفته است: "من همواره در رویای این بودم که در سازمان ملل کار کنم. می‌خواهم به روند تصمیم‌گیری سازمان ملل متحد از طریق مطالعاتم در حوزه محیط زیست کمک کنم."
این نشریه کره‌ای اشاره می‌کند که آقای رحیمی میدانی در سال 2009 میلادی از دانشگاه بین‌المللی ایران در رشته مهندسی مدیریت صنعتی فارغ التحصیل شده و پس از اخذ پذیرش در دانشگاه ملی "پوکیونگ" تحصیلات خود را در مقطع کارشناسی ارشد ادامه داده است.

این نشریه در پایان اشاره می‌کند که بخش توسعه سازمان ملل متحد تحت نظر شورای اقتصادی و اجتماعی آن نهاد بین‌المللی فعالیت می‌کند و از زمان برگزاری کنفرانس محیط زیست و توسعه سازمان ملل فعالیت نظارتی خود را ادامه می‌دهد.
منبع: خرداد

دیدگاه خود را بیان کنید