۱۲۲ هزار قطعه ماهی زینتی در استان زنجان تولید شد

سه‌شنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۴۷ بازدید

۱۲۲ هزار قطعه ماهی زینتی در استان زنجان تولید شد
مدیر کل شیلات استان زنجان گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون ۱۲۲ هزار قطعه ماهی زینتی در استان زنجان تولید شده است.
محمود بورانی با بیان اینکه افزایش سرمایه گذاری در صنعت پرورش ماهی های زینتی گامی برای توسعه اقتصادی است افزود: ایجاد اشتغال پایدار و رهایی از اقتصاد تک بعدی، ۲ رویکرد اساسی در توسعه صنعت پرورش ماهی­های زینتی است که باعث رهایی از اقتصاد تک محصولی می­ شود.
وی با اشاره به برنامه جدید سازمان برای توجه بیشتر به کمترین ظرفیت­های تولید گفت: در حال حاضر حداقل فضای مورد نیاز برای پرورش ماهی های زینتی ۱۲ متر مربع بوده این در حالی است که قبلا حداقل فضا برای اخذ مجوز با توجه به قوانین سازمان ۵۰ متر مربع بود.
بورانی تاکید کرد: توجه به کوچکترین سرمایه­ ها، نقش عمده ای در تحقق اقتصاد مقاومتی دارد.

مدیر کل شیلات استان زنجان آبزی­ پروری را صنعتی درآمدزا در استان اعلام کرد و گفت: خوشبختانه در حال حاضر با اقدامات انجام شده از سوی سازمان، کلاس­ های آموزشی پرورش ماهی های زینتی به صورت ماهانه در حال برگزاری است.

بورانی تعداد افراد فعال در زمینه پرورش ماهی های زینتی در استان را ۱۶ نفر اعلام کرد و افزود: تعداد مراکز عرضه این محصولات در استان ۵۰ مرکز است و علاوه بر افرادی که با مجوز رسمی از سوی سازمان مشغول فعالیت هستند، برخی افراد بدون مجوز و در منازل مسکونی به پرورش ماهی های آکواریومی می­ پردازند.

وی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۲۲ هزار قطعه ماهی زینتی در زنجان تولید شده است
منبع: مهر

دیدگاه خود را بیان کنید