حدود 3 درصد از انواع آبزیان مورد نیاز کشور دراستان زنجان تولید شده است

سه‌شنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۵۶ بازدید

حدود 3 درصد از انواع آبزیان مورد نیاز کشور دراستان زنجان تولید شده است
مدیرشیلات و آبزیان استان زنجان گفت: حدود 3 درصد از انواع آبزیان سردآبی و گرم آبی مورد نیاز کشوردر استان تولید شده است
مدیرشیلات و آبزیان استان زنجان گفت :استفاده از انواع تجهیزات مدرن ، طراحی و احداث انواع مزارع پرورش ماهی، ورود گونه های سریع الرشد و اقتصادی (تنوع گونه های تولیدی)، برگزاری کلاس های تکثیر و پرورش و طبخ غذاهای متنوع از ماهیان، مطالعه پتانسیل ها و استعداد های آبزی پروری استان زنجان و به کارگیری دانش روز برای متقاضیان و بهره برداران آبزی پروری موجب شده است که استان طی سال های اخیر در تولید آبزیان روند رو به رشدی را داشته باشد.
بورانی افزود:بر اساس سالنامه آماری سازمان شیلات ایران ؛سال گذشته 371 هزار و 717 تن از انواع آبزیان سردآبی و گرم آبی پرورشی در کشور تولید شده است که 10هزار و 231 تن از این میزان را آبزی پروران استان زنجان تولید کرده اند.

وی ادامه داد:استان زنجان در سال 93 توانسته است دو و هفت دهم درصد از آبزیان پرورشی کشور را تولید کند و رتبه دهم را در بین 32 مرکز شیلاتی کشور به خود اختصاص دهد وسهم این استان درسال 92 دو و نیم درصد از تولید آبزیان کشور بوده است .

مدیرشیلات و آبزیان استان زنجان اضافه کرد:این استان سال 91 دو و یک دهم درصد و سال 84 نیز 65 صدم درصد از آبزیان پرورشی کشور را تولید کرده بود.

بورانی گفت:آبزیان پرورشی در کشور شامل انواع ماهیان گرم آبی (اعم از کپور معمولی، سرگنده، نقره ای و علفخوار) و ماهیان خاویاری، میگوی آب شور ومیگوی آب شیرین، شاه میگو، ماهیان سردآبی (شامل قزل آلا و آزد دریای خزر)می باشد.

وی افزود:استان زنجان سال گذشته دارای هزارو 700 تولید کننده انواع آبزیان بود که دارای 474 مزرعه بودند و این آمار تا پایان امسال به ترتیب به هزار و 810 نفر و 500 مزرعه ارتقا می یابد.
منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه خود را بیان کنید