شیلات کم هزینه ترین محور توسعه درهرمزگان است

جمعه ۶ آذر ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۵۲ بازدید

شیلات کم هزینه ترین محور توسعه درهرمزگان است
مدیرکل شیلات هرمزگان با بیان سیاست های دولت تدبیر و امید در خصوص ایجاد اشتغال گفت: شیلات در مقایسه با دیگر بخشها از جمله صنعت، کم هزینه ترین محور برای توسعه و ایجاد اشتغال دراین استان است.
سید پرویز محبی اظهار کرد: تحقق آن نیازمند توجه و حمایت هه جانبه از فعالیت ها و ظرفیتها در سطح ملی و استانی است.
وی با بیان اینکه حمایت های دولت تدبیر و امید از شیلات هرمزگان موجب ارتقای اصولی جایگاه آن شده افزود:با بهره برداری از طرح های در دست اقدام در آینده شاهد توسعه متوازن مناطق وسواحل شرقی و غربی این استان خواهیم بود
محبی ازافزایش سطح زیر کشت آبزیان، جذب سرمایه گذاران متعدد در زمینه تکثیر و پروش ماهی و سایر آبزیان، راه اندازی چندین مرکز تکثیر و پرورش آبزیان دریایی در قفس، راه اندازی بازارعرضه مستقیم آبزیان، فعال کردن مجتمع های پرورش میگو درسیریک وافتتاح ساختمان جدید ازجمله فعالیت های چند سال اخیرشیلات هرمزگان نام برد.
وی از توسعه و ساماندهی بنادر صیادی و واگذاری مدیریت آنها به تعاونی های صیادی از دیگر فعالیت های انجام شده نام برد که موجب رونق فعالیتهای صید و صیادی در سطح استان هرمزگان شده است.
مدیر کل شیلات هرمزگان شروع مجدد طرح های بازسازی ذخایر آبزیان از جمله ایجاد زیستگاه های مصنوعی، رها سازی بچه میگو در خوریات، بهسازی وساماندهی مجدد مرکز بازسازی ذخایر جنوب کشور درکلاهی و حل مشکل بیمه شناورهای صیادی و ارتقای خدمات رفاهی به کارمندان را در همین راستا دانست.
محبی تاکید کرد: تکمیل زیرساختهای صیادی و آبزی پروری وواگذاری مدیریت آنها به جامعه بهره بردار، نوسازی شناورهای صیادی و تجهیز آنها به ابزار و روش های صید مدرن و پیشرفته از مهمترین برنامه های در دست اقدام شیلات هرمزگان است.
واقع شدن استان هرمزگان در سواحل خلیج فارس و دریای عمان موجب توسعه روزافزون فعالیتهای شیلاتی ازجمله پرورش ماهی در قفس، پرورش میگو شده است.
مجموعه شیلاتی هرمزگان در طول بیش ازیکهزار کیلومتر نوارساحلی متشکل از 13 شهرستان و 114 روستای صیادی است که تعداد
30هزارنفر در این مجموعه مشغول فعالیت هستند.
استان هرمزگان با سه هزارو 480 فروند شناور صیادی و تعداد30هزار نفر صیاد با صید سالیانه بالغ بر275هزار تن انواع آبزیان مقام اول صید کشور را به خود اختصاص داده است.
تولید سالانه حدود سه هزارتن میگوی پرورشی و دو هزارتن صید میگو از دیگر تولیدات شیلاتی این استان است
منبع: ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید