کاهش 60 درصدی سوانح دریایی با کنترل خروج لنج ها در شرایط نامساعد جوی

دوشنبه ۹ آذر ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۴۹ بازدید

کاهش 60 درصدی سوانح دریایی با کنترل خروج لنج ها در شرایط نامساعد جوی
معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: کنترل خروجی لنج های صیادی و باری از بنادر کوچک در شرایط نامساعد جوی تا میزان 60 درصد در کاهش سوانح اثرگذار است.
مهدی نوفرستی روز دوشنبه در دومین نشست کمیته کاهش سوانح دریایی هرمزگان که باحضور جمعی از مسئولان اداره کل بنادر، شیلات، موسسات رده بندی و تعاونی لنج داران برگزار شد، اظهار داشت: تعاونی ها در کاهش سوانح، ارتباط با بنادر و جستجو و نجات دریایی در قالب گروه های همیار ناجی مشارکت و همیاری بسیار خوبی در سالهای اخیر داشته اند.
وی ضمن اشاره به روند کاهشی سوانح دریایی در هرمزگان در پنج سال اخیر، بیان داشت: همه دستگاه های اجرایی، نهادها و مجموعه های دست اندرکار در زمینه حمل و نقل دریایی نسبت به جان دریانوردان مسئول هستند و باید پاسخگوی اقدام های خود باشند
معاون امور دریایی اداره کل بنادر ودریانوردی هرمزگان برضرورت ارایه آموزش های لازم به دریانوردان شاغل در شناورهای سنتی به ویژه در بخش فعالیت های صیادی تأکید کرد.
وی با اشاره به لزوم تمدید تفاهمنامه بین سازمان های بنادر و دریانوردی و شیلات ، گفت : با این اقدام ، بازرسی شناورها، آموزش بازرسان شیلات و خدمه شناورهای صیادی ساماندهی می شود.
معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان خواستار افزایش همکاری های مراکز دانشگاهی با کارگاه های لنج سازی برای رعایت اصول و استانداردهای ایمنی در ساختار این گونه شناورها برای کاهش بروز سوانح دریایی شد.
در این نشست، نمایندگان تعاونی های لنج داران نیز ضمن بیان معضلات و مشکلات این حوزه، نقطه نظرات خود را در خصوص علل بروز سوانح موتورلنج ها بیان کردند.
در اطلاعات منتشره شیلات ، تعداد شناورهای صیادی هرمزگان چهار هزار و 200 فروند شامل یک هزار فروند لنج و سه هزار و 200 قایق صیادی است
منبع: ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید