تولید سالانه بیش از 900 تن ماهی گرمابی در استخرهای دو منظوره در اصفهان

شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۴۱ بازدید
تولید سالانه بیش از 900 تن ماهی گرمابی در استخرهای دو منظوره در اصفهان

معاون امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان از تولید بیش از 900 تن ماهی گرمابی در استخرهای دو منظوره در این استان خبرداد.

استخرهای ذخیره آب کشاورزی به منظور ذخیره آب برای انجام فعالیت های کشاورزی احداث می شود که در استان اصفهان این استخرها برای پرورش ماهیان گرمابی نیز مورد بهره برداری قرار می گیرد.

روابط عمومی جهاد کشاورزی استان اصفهان روز شنبه به نقل از مجتبی فوقی اضافه کرد: بهره برداری از استخرهای ' دو منظوره' بمنظور پروش ماهی هر ساله در فصل بهار با رهاسازی ماهی کپور معمولی و کپور علفخوار ( آمور) آغاز می شود و پس از یک دوره هشت تا 9 ماهه از اواخر پاییز تا اواخر زمستان ماهیان پرورش یافته در این استخرها صید می شود.
معاون آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان اضافه کرد: هر سال در این استان بین 400 تا 500 باب استخرهای دو منظوره با تراکم یک تا دو قطعه در هر متربع ماهی دار می شوند و سالانه بین 900 تا یکهزار تن ماهی گرمابی از این استخرها تولید می شود.
وی افزود: بر اساس اعلام سازمان شیلات ایران ، استان اصفهان در این زمینه ، رتبه اول کشور را در اختیار دارد.
به گفته وی در چند سال اخیر تولیدکنندگان ماهی، با کاربرد دستگاههای مکانیزه نظیر انواع هواده ها و پمپهای برگشت آب در استخرهای دو منظوره استان توانسته اند تولید ماهی در این استخرها را تا دو برابر افزایش دهند

منبع: ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید