پرورش دهندگان میگو، هرچه زودترازاستخرهای خود برداشت کنند

شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۴۸ بازدید
پرورش دهندگان میگو، هرچه زودترازاستخرهای خود برداشت کنند

مدیر دفتر بهداشت و بیماریهای آبزیان دامپزشکی هرمزگان گفت:باتوجه وجود ویروس بیماری لکه سفید درمنطقه وتغیرات جوی وهمچنین برای جلوگیری ازاین بیماری ، مزرعه داران میگو در استان ،هرچه زودترنسبت به برداشت از استخرهای خود اقدام کنند.

دکترحمید خامه چی افزود: بیماری لکه سفید مزارع پرورش میگوی استانهای همجوار ما را گرفته بود ودر پارسیان هرمزگان هم مشاهده شده بود لذا برای حفظ این صنعت و جلوگیری از ماندگاری این بیماری مزرعه داران استخرهای خود را خالی کنند.

وی ادامه داد:با تلاش شبانه روزی دامپزشکی و شیلات و همکاری استاندار بویژه تامین اعتبار، ظرف10الی 15روز این بیماری از استان بیرون رفت و در حال حاضرتمام اداره های دامپزشکی شهرهای آبزی پروری استان در حالت نیمه آماده باش هستند.
وی گفت:هرچند پرورش دهندگان هزینه زیادی برای پرورش محصولات خود کرده ولی دراین مقطع بایستی به توصیه های کارشناسان دامپزشکی توجه کنند .
وی تصریح کرد: میزان تولید میگوی پرورشی استان درسالجاری نسبت به سه سال گذشته که دوهزارو هفتصد تن بود با سه تا چهار برابر به رقم هفت هزار تن ومیزان تولید لارو میگومراکز تکثیر به همین میزان افزایش می یابد

منبع: ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید