زمينه حضورسرمايه گذاران خارجي به بندر بوشهرفراهم شود

یک‌شنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۵۳ بازدید
زمينه حضورسرمايه گذاران خارجي به بندر بوشهرفراهم شود
منطقه ویژه اقتصادی بوشهر در حوزه های شیلات و آبزیان فرصت خوبی برای حضور سرمایه گذاران خارجی است.
عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی بندر بوشهر در نشست با مسئولان امور اقتصادی و آبزیان بوشهر با بیان اینکه بندر بوشهر دارای ظرفیت های مهمی برای توسعه سرمایه گذاری است اظهار داشت: اهمیت توسعه بندر نگین کمتر از منطقه آزاد تجاری نیست.
خورشید گزدرازی به احداث پایانه های ویژه صادرات مواد معدنی را اشاره کرد و گفت : این پایانه در زمینه صادرات محصولات معدنی و صنعتی استان می تواند سهم بزرگی از بازارهای کشورهای همسایه حاشیه حوزه خلیج فارس را به استان بوشهر اختصاص دهد.
عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی بندر بوشهر بااشاره به ظرفیت‌های حوزه شیلات گفت: توسعه منطقه ویژه اقتصادی بوشهر و ظرفیت های مناسب در حوزه های شیلات و آبزیان فرصت خوبی برای حضور سرمایه گذاران خارجی است.
گزدرازی با اشاره به سفر هیئت های تجاری خارجی متعدد به کشور پس از لغو تحریم ها
گفت : شناسایی فرصت های موجود و معرفی به سرمایه گذاران، برگزاری همایش سرمایه گذاری با حضور سرمایه گذاران و صاحبنظران بخش های خصوصی، ایجاد انگیزه و رغبت برای حضور سرمایه گذاران در این برهه کنونی حائز اهمیت فراوانی است.
وی افزود: اتاق بازرگانی بندر بوشهر آماده هرگونه همکاری در زمینه رونق بخش های اقتصادی استان بوشهر است.

عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی بندر بوشهر بااشاره به برنامه‌های پس از برجام بیان کرد: با توجه به نزدیک شدن زمان اجرای برجام باید زمینه حضور سرمایه گذاران خارجی و هیئت های سرمایه گذاری که به ایران سفر می کنند به بندر بوشهر فراهم شود.
گزدرازی با تاکید بر برنامه ریزی برای معرفی ظرفیت های اقتصادی استان بوشهر خاطرنشان کرد: هیئت های تجاری که وارد کشور می شوند در تمام استان ها برحسب توانمندی های مناطق تقسیم می شوند از این رو با توجه به توانمندی و ظرفیت های استان بوشهر در زمینه های صنایع نفت، گاز و پتروشیمی، معادن، خرما، شیلات، آبزیان و گردشگری نیاز به برنامه ریزی برای معرفی بیشتر این ظرفیت هاست

منبع: واحد مرکزی خبر

دیدگاه خود را بیان کنید