توسعه شیلات در سروآباد با تخصیص آب از محل سد داریان

سه‌شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۴۳ بازدید
توسعه شیلات در سروآباد با تخصیص آب از محل سد داریان

فرماندار سروآباد گفت: توسعه شیلات در سروآباد با توجه به تخصیص آب از محل سد داریان از برنامه‌های مهم این شهرستان است که امیدواریم با تخصیص آب از سد داریان این مهم تحقق یابد

علی مفاخری در جلسه شورای اداری شهرستان سروآباد که شامگاه دوشنبه با حضور معاون امور عمرانی استاندار کردستان در محل سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، با تبریک فرا رسیدن سی و هفتمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، به سهم سروآباد از اعتبارات استانی اشاره کرد و افزود: در سال 94 سهم شهرستان سروآباد از اعتبارات تملک دارایی‌ها 62 میلیارد ریال بوده است.

وی گفت: از این میزان سهم، 20 میلیارد ریال آن الزامات قانونی و 40 میلیارد ریال آن در بین ادارات و ارگان‌های شهرستان توزیع شده که برای 40 درصد از پروژه‌های شهرستان این مبلغ تخصیص یافته است.

فرماندار سروآباد تصریح کرد: با توجه به وسعت شهرستان و کمتر توسعه‌یافتگی و محرومیت آن این میزان اعتبار برای تکمیل پروژه‌های مهم کفایت نمی‌کند.

وی به اعتبارات ماده 180 اشاره کرد و افزود: در بحث اعتبارات ماده 180 در سال جاری خوشبختانه با دید مثبت استاندار کردستان و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی 160 میلیارد ریال اعتبار به شهرستان سروآباد تخصیص داده شد.

وی خاطرنشان کرد: از اعتبارات ماده 180 برای تکمیل جاده ارتباطی کامیاران سروآباد، احداث خوابگاه شبانه‌روزی فنی و حرفه‌ای، توسعه گردشگری اورامان، توسعه زیرساخت‌های مرز مله‌خورد و توسعه باغات کشاورزی و عمران شهری استفاده خواهد شد.

مفاخری به جاده ارتباطی کامیاران به سروآباد اشاره کرد و افزود: تکمیل و افتتاح این مسیر ارتباطی که کمتر از 20 کیلومتر آن باقی مانده است، از ضروریات مهم شهرستان سروآباد است که امسال از محل اعتبارت ماده 180 برای تکمیل آن 85 میلیارد ریال تخصیص داده شد.

وی اضافه کرد: امیدواریم با افتتاح و تکمیل این پروژه مهم ارتباطی نگرانی که در بین مردم ایجاده شده که با افتتاح جاده گاران تیژتیژ شهرستان سروآباد در بن بست قرار خواهد گرفت، از بین برود.

وی با بیان اینکه مردم شهرستان سروآباد در طول عمر با برکت انقلاب اسلامی همواره مردمانی مرزدار، غیور و شجاع بوده‌اند و در طول 8 سال دفاع مقدس بیش از 400 شهید، جانباز و آزاده تقدیم انقلاب کرده‌اند، تاکید کرد: حل مشکلات مهم شهرستان مطالبه به حق مردم این شهرستان است.

فرماندار سروآباد به پروژه‌های مهم دهه فجر اشاره کرد و افزود: در دهه فجر امسال نیز بیش از 30 پروژه با اعتباری بالغ بر 120 میلیارد ریال در سطح شهرستان افتتاح و یا کلنگ‌زنی خواهد شد.

وی سرمایه‌گذاری بخش خصوصی را از ضروریات دیگر شهرستان عنوان کرد و گفت: سرمایه‌گذاری در شهرستان سروآباد با توجه به ظرفیت‌های تولیدی و گردشگری آن می‌تواند در ایجاد اشتغال، درآمدزایی و توسعه و رونق شهرستان تاثیرگذار واقع شود.

وی وضعیت نامطلوب راه‌های روستایی را یادآور شد و تصریح کرد: شهرستان سروآباد به لحاظ برخورداری از راه‌های روستایی در استان کردستان با 27 درصد بدترین وضعیت را دارد.

وی تکمیل نشدن سایت اداری شهرستان را از دیگر پروژه‌های شهرستان عنوان کرد و افزود: در حالی که عملیات ساختمانی سایت اداری شهرستان هنوز به پایان نرسیده، هم‌اکنون نزدیک به 9 میلیارد ریال بدهکار است.

مفاخری به مشکلات شهرستان در حوزه منابع طبیعی و محیط زیست اشاره کرد و افزود: بیشتر زمین‌های مساعد شهرستان جز منابع طبیعی هستند که امکان توسعه باغات کشاورزی و سرمایه‌گذاری در این شهرستان را با مشکل مواجه کرده است.

وی به تخصیص آب از محل سدهای آزاد و داریان اشاره کرد و افزود: تخصیص آب شرب و آب کشاورزی از محل سدهای آزاد و داریان از ضروریات شهرستان است که مسئولین استانی نسبت به تخصیص آب از محل این دو سد به شهرستان سروآباد توجه داشته باشند.

وی گفت: بحث توسعه شیلات در شهرستان سروآباد با توجه به تخصیص آب از محل سد داریان از برنامه‌های مهم این شهرستان است که امیدواریم با تخصیص آب از سد داریان این مهم تحقق یابد.

فرماندار سروآباد در پایان با ابراز گلایه از برخی مدیران کل استانی افزود: علی‌رغم گذشت بیش از 2 سال از عمر دولت دبیر و امید هنوز برخی از مدیران کل استانی از شهرستان سروآباد بازدید نکرده‌اند و انتظار داریم که سایر مدیران کل که به شهرستان سروآباد سفر می‌کنند به نیت سروآباد وارد شهرستان شوند، نه به نیت شهرستان مریوان به سروآباد بیایند

منبع : فارس

دیدگاه خود را بیان کنید