تولید 950 هزار تن محصولات آبزی در کشور

چهار‌شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۴۷ بازدید
تولید 950 هزار تن محصولات آبزی در کشور

قائم‌مقام شیلات ایران گفت: در حال حاضر 950 هزار تن انواع محصولات آبزی در کشور تولید می‌شود

سیف‌الله حقیقی ظهر امروز در آیین تودیع و معارفه مدیرکل شیلات استان بوشهر اظهار داشت: بوشهر از استان‌هایی است که با وجود مرز طولانی دریایی، ظرفیت بسیاری در تولید آبزیان دارد.

وی بیان کرد: وجود منابع غنی دریایی در کنار فرصت‌های تجاری و بازرگانی، از بوشهر، استانی ویژه در بخش تولید و صادران آبزیان ساخته است و باید از این ظرفیت به نحو احسن استفاده کرد

قائم‌مقام شیلات ایران تصریح کرد: استان بوشهر بیشترین تولید میگوی پرورشی کشور را دارد که می‌توان از این فرصت برای توسعه صادرات محصولات آبزی استفاده کرد.

حقیقی بیان کرد: در طول سال‌های اخیر، پرورش‌دهندگان میگو در کشور متحمل خسارات ناشی از بیماری و دیگر موضوعات شدند که این امر مشکلات عدیده‌ای برای تولید و صادرات میگوی پرورشی ایجاد کرد.

وی ادامه داد: در این زمینه تلاش داریم با حمایت صندوق بیمه محصولات کشاورزی، خسارت وارده به پرورش‌دهندگان میگو را جبران کنیم.

قائم‌مقام سازمان شیلات ایران بابیان اینکه در حال حاضر 950 هزار تن آبزی در کشور تولید می‌شود، گفت: از این میزان بیش از 350 هزار تن محصولاتی است که از دریا تأمین می‌شود و نشان می‌دهد محصولات آبزی نقش مهمی در تولیدات شیلاتی کشور دارند.

حقیقی بابیان اینکه مردم باید استفاده بیشتری از محصولات آبزی تولیدی در کشور داشته باشند، خاطرنشان کرد: سرانه مصرف آبزیان در کشور 9 کیلوگرم است که این رقم کمتر از میانگین جهانی است.

سرپرست جدید شیلات استان بوشهر نیز گفت: استان بوشهر همواره در تولید محصولات آبزی در کشور پیشتاز بوده است اما باوجوداین پیشتازی، مشکلاتی هم در عرصه محصولات آبزی دارد.

عباس‌علی زنده‌بودی بیان کرد: در سال‌های گذشته بیماری لکه سفید مشکلات عدیده‌ای برای تولیدکنندگان میگوی پرورشی در استان ایجاد کرده و متحمل خسارات زیادی شدند.

وی با تأکید بر افزایش بودجه اداره کل شیلات استان بوشهر خاطرنشان کرد: بخش زیادی از مشکلات شیلات استان با تأمین اعتبار حل خواهد شد 90 درصد مشکلات شیلات بوشهر سازمانی است که نیازمند اعتبار است.

مدیرکل جدید شیلات بوشهر یادآور شد: یکی از راهکارهای حل مشکلات دریا و رونق صید و صیادی روی آوردن به صنعت پرورش ماهی در قفس است که با تأمین زیرساخت‌ها می‌توان بخشی از این مشکل را برطرف کرد.

لازم به ذکر است در این آیین از خدمات حسین بهمنیاری مدیرکل سابق شیلات بوشهر قدردانی و عباس‌علی زنده‌بودی به‌عنوان مدیرکل جدید شیلات معرفی شد

منبع : فارس

دیدگاه خود را بیان کنید