۱۱۵شهرک کشاورزی دامپروری، شیلات و تولیدات گلخانه‌ای در کشور فعال است

چهار‌شنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۷۰ بازدید
۱۱۵شهرک کشاورزی دامپروری، شیلات و تولیدات گلخانه‌ای در کشور فعال است

معاون فنی و اجرایی شرکت شهرک های کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی از فعال بودن ۱۱۵ شهرک کشاورزی در زمینه دامپروری، شیلات و تولیدات گلخانه ای در کشور خبر داد و گفت: تولیدات این شهرک ها به شکل صنعتی است.

سیدرحمت الله پریچهر عصر چهارشنبه در مراسم افتتاح متمرکز ۲۲۳ طرح عمرانی، اقتصادی و اشتغالزای گنبدکاووس افزود: شرکت شهرک های کشاورزی در راستای وظیفه مندی خود، برنامه ریزی برای توسعه این شهرک ها و افزایش تولیدات بخش کشاورزی را برعهده دارد.

وی با اشاره به احداث گلخانه تولید بذر هیبریدی در گنبدکاووس با بیان اینکه این شهرک گلخانه ای نیاز وارداتی کشور به بذرهای هیبریدی سبزی و صیفی جات را به مقدار ۱۰ درصد کاهش می دهد، یادآور شد: اکنون ۹۸ درصد نیاز کشور به بذرهای هیبرید از طریق واردات تامین می شود.

پریچهر تصریح کرد: این گلخانه که توسط بخش خصوصی و مشارکت یک شرکت مجارستانی احداث می شود، بذرهای مادر را تولید می کند که به افزایش تولید و بهره وری کمک می کند.

وی با اشاره به شرایط آب و هوایی گلستان و گنبدکاووس تصریح کرد: گلستان می تواند پایلوت ملی توسعه شهرک های کشاورزی در کشور شود.

معاون فنی و اجرایی شرکت شهرک های کشاورزی ادامه داد: اجرای گلخانه تولید بذرهای هیبریدی همچنین به ایجاد اشتغال و صادرات تولیدات گلخانه ای کمک می کند.

پریچهر افزود: این شرکت همچنین آمادگی ایجاد زیرساخت ها برای توسعه این گلخانه در منطقه گوزنی تپه گنبدکاووس و شهرک شیلات در گمیشان را دارد.

در این مراسم که معاون وزیر جهاد کشاورزی و استاندار گلستان به همراه برخی مدیران کل استان گلستان حضور دارند، مقدار سرمایه گذاری برای احداث گلخانه تولید بذر هیبریدی گنبدکاووس ۱۸۴۰ میلیارد ریال با توان ایجاد ۱۷۵ شغل به صورت مستقیم و حدود ۷۰۰ شغل به صورت غیر مستقیم اعلام شد.

منبع : اقتصاد تهران

دیدگاه خود را بیان کنید