دوره آموزشی پرورش و تکثیر آبزیان با استفاده از روش‌های نوین در گرمی برگزار شد

چهار‌شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۵۵ بازدید
دوره آموزشی پرورش و تکثیر آبزیان با استفاده از روش‌های نوین در گرمی برگزار شد

با شرکت بیش از 50 نفر دوره آموزشی پرورش و تکثیر آبزیان با استفاده از روش‌های نوین در گرمی برگزار شد

با همکاری اداره آموزش و ترویج مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان گرمی صبح امروز یک دوره کلاس آموزش و ترویج با عنوان آشنایی با تکثیر و پرورش آبزیان در این شهرستان برگزار شد.

مسئول اداره شیلات گرمی گفت: در این کارگاه آموزشی سه روزه که 50 نفر از پرورش‌دهندگان ماهیان سردابی و گرمابی حضور داشتند به منظور افزایش آگاهی تولیدکنندگان ماهی از روش‌های نوین روز شرکت‌کنندگان علاوه بر آموزش، فرصتی برای بحث و تبادل نظر و انتقال تجربیات در زمینه مدیریت تولید ماهیان به دست آوردند.

عبدالله بهشتی افزود: شرکت‌کنندگان در این دوره با روش‌های نوین پرورش ماهی در راستای تکثیر و پرورش آبزیان آشنا شدند.

وی ماهی کپور، فیتو فایر، فیکل و آمور، رنگین کمان و قزل آلا را از جمله ماهیان صید شده در این شهرستان عنوان کرد و یادآور شد: شهرستان گرمی به دلیل دارا بودن منابع غنی آبی با تولید سالانه انواع ماهیان سردابی و گرمابی از نظر وضعیت آبزی‌پروری هم‌ اکنون رتبه چهارم استان را دارا است.

مسئول اداره شیلات گرمی تصریح کرد: در راستای بالا بردن فرهنگ مصرف آبزیان در شهرستان گرمی تا اواخر سال‌ جاری جشنواره‌ای با عنوان «جشنواره طبخ آبزیان» در شهرستان گرمی از سوی اداره شیلات برگزار خواهد شد.

بهشتی همچنین از راه‌اندازی شهرک بزرگ آبزی‌پروری ‌در این شهرستان گرمی خبر داد و گفت: با توجه به اینکه بخش عظیمی از آب‌های جاری گرمی از محدوده این شهرستان خارج شده و حتی به رودخانه‌های مرزی و کشورهای همسایه می‌ریزد ‌باید ضمن ‌مهار آب‌های سطحی، بستر و زمینه‌ای را برای بهره‌برداری بیشتر و مطلوب‌تر از این شرایط فراهم کنیم.‌

این مسئول وجود 23 مزرعه پرورش ماهیان سردابی و 16 سایت پرورش ماهیان گرمابی را در گرمی یادآور شد و بیان کرد: ظرفیت تولید در این شهرستان با توجه به راه‌اندازی سایت‌های پرورش ماهی به 4 هزار و 500 تن رسیده است.

مسئول اداره شیلات گرمی وجود 62 منبع آب مناسب برای استفاده دو منظوره پرورش‌دهندگان ماهی را یادآور شد و افزود: تنها 39 مورد آنها قابلیت بهره‌برداری پیدا کرده در حالی که می‌توانیم از این ظرفیت در سایر بخش‌ها و حوزه‌ها نیز به شکل مطلوب‌تر استفاده کرده و امکان بهره‌برداری صحیح و منطقی را فراهم کنیم.

بهشتی پرورش انواع ماهیان را در گرمی با توجه به شرایط و موقعیت به وجود آمده یادآور شد و ادامه داد: این امکان برای علاقمندان که قصد سرمایه‌گذاری در این حوزه را دارند فراهم آمده تا بتوانند برنامه‌ریزی‌ها و حرکت‌گذاری‌های درست و منطقی‌تر را به خوبی انجام دهند.

وی گفت:‌ ‌قصد داریم ‌با تلاش و همراهی خوب سرمایه‌گذاران شهرک بزرگ آبزی‌پروری را‌ در شهرستان گرمی راه‌اندازی کنیم که این حرکت قطعاً مطلوبیت‌های خاص خود را دارد

منبع : فارس

دیدگاه خود را بیان کنید