نخستین کارگاه ملی توسعه آبزی پروری در مناطق غیرساحلی در بیرجند برگزار شد

یک‌شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۴۳ بازدید
نخستین کارگاه ملی توسعه آبزی پروری در مناطق غیرساحلی در بیرجند برگزار شد

نخستین کارگاه ملی توسعه آبزی پروری در مناطق غیر ساحلی با نگرش کشت آکواپونیک با حضور 15 استان کشور روز یکشنبه در بیرجند برگزار شد.

مدیر امور فنی و آبزی پروران سازمان شیلات ایران در حاشیه این کارگاه در جمع خبرنگاران افزود: در این کارگاه دو روزه مدیران شهرستان های 15 استان غیر ساحلی کشور از جمله استان های یزد، اصفهان، کرمان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، شیراز و خراسان جنوبی حضور دارند.
وحید معدنی گفت: در این کارگاه آموزشی آبزی پروران شرکت کننده با روش های جدید آبزی پروری تلفیقی بوده که در واقع رشد تلفیقی گیاه همراه با آبزیان است آشنا می شوند

وی انتقال دانش به روز به آبزی پروران سطح کشور را یکی از اهداف سازمان شیلات ایران دانست و اظهار کرد: در این راستا سالانه دوره های آموزشی نوینی توسط اساتید و کارشناسان مجرب و با توجه به مستعد بودن استان ها در زمینه پرورش آبزیان در سطح کشور برگزار می شود.
وی به برگزاری کارگاه های آموزشی پرورش آبزیان در دو بخش ملی و استانی اشاره کرد و گفت: کارگاه های آموزشی ملی به صورت محدود در طول سال برگزار می شوند اما در زمینه کارگاه های استانی در طول سال حدود سه عنوان کارگاه در هر استان برگزار می شود که براساس میزان اعتبار سازمان برنامه ریزی می شود.
وی ادامه داد: حوزه آموزشی آبزی پروری شامل سه بخش عمومی، مدیریتی و تخصصی است که دوره های مدیریتی و تخصصی به صورت یک یا دو روزه و متناسب با موضوعات هر استان انتخاب می شود.
این کارگاه با نگرش کشت توام محصولات گلخانه ای به همراه پرورش ماهی تجاری از جمله کپور و ماهی آکواریوم از امروز در بیرجند آغاز و به مدت دو روز نیز ادامه دارد

منبع: ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید