توجه سازمان شیلات به آموزش‎های نوین در امر آبزی‌پروری

یک‌شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۵۷ بازدید
توجه سازمان شیلات به آموزش‎های نوین در امر آبزی‌پروری
مدیر امور فنی و آبزی‌پروران سازمان شیلات ایران گفت: در برگزاری کارگاه‌های آموزشی توجه سازمان شیلات ایران بیشتر به بخش آموزش‌های نوین پرورش آبزیان معطوف شده است.

وحید معدنی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از اهداف سازمان شیلات ایران انتقال دانش نوین به آبزی‌پروران است.

وی ادامه داد: در برگزاری کارگاه‌های آموزشی توجه بیشتر به بخش آموزش‌های نوین پرورش آبزیان است، به همین منظور با انتخاب اساتید مجرب، دوره‌های آموزشی مختلف با توجه به مستعد بودن این استان‌های در زمینه پرورش نوع آبزیان برگزار می‌شود

مدیر امور فنی و آبزی‌پروران سازمان شیلات ایران با بیان اینکه کارگاه‌های آموزشی برای پرورش آبزیان به دو دسته ملی و استانی محدود می‌شود، یادآور شد: کارگاه‌های آموزشی ملی در طول سال حدود 10 عنوان دوره و کارگاه‌های آموزشی استانی در طول سال حدود سه عنوان کارگاه در هر استان برگزار و برپایی این کارگاه‌ها براساس میزان اعتبار سازمان برنامه‌ریزی می‌شود.

معدنی با اشاره به کارگاه آموزشی که امروز در خراسان جنوبی برای استان‌های غیر ساحلی کشور برگزار می‌شود، اشاره کرد و گفت: این کارگاه به منظور آشنایی با شیوه‌های نوین آبزی‌پروری تلفیقی برای پرورش ماهیان تزئینی و خوراکی همراه با کشت گیاهان برگزار می‌شود.

وی به حوزه‌های آموزشی سازمان شیلات برای آبزی‌پروری اشاره کرد و افزود: این حوزه‎ها شامل حوزه عمومی، حوزه مدیریتی و تخصصی است.

مدیر امور فنی و آبزی‌پروران سازمان شیلات ایران خاطرنشان کرد: در حوزه آموزش عمومی بیشتر برای جذب سرمایه‌گذران به امر آبزی‌پروری دوره‌های آموزشی برگزار خواهد شد، ولی آموزش‌ها در حوزه مدیریتی و تخصصی به تناسب استان‌ها اجرایی می‌شود

منبع: فارس

دیدگاه خود را بیان کنید