توليد آبزيان امسال به يک ميليون تن مي رسد

دوشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۵۲ بازدید
توليد آبزيان امسال به يک ميليون تن مي رسد
رئیس سازمان شیلات گفت: تا پایان امسال تولید آبزیان به یک میلیون تن می رسد.
حسن صالحی در حاشیه کنگره بین المللی سه روزه آبزی پروری خاورمیانه و آسیای مرکزی که امروز در سالن اجتماعات هتل المپیک افتتاح شد با اشاره به اینکه از ابتدای سال تاکنون به جز میگو در تمام گونه های پرورشی افزایش تولید داشته ایم ، افزود: با وجود کاهش میزان تولید میگو بویژه در استان بوشهر به علت شیوع بیماری لک سفید امسال میزان صادرات اینگونه آبزی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیش از 50 درصد رشد داشته و تاکنون بیش از 5 هزار تن میگو صادر شده است.
وی گفت: ارزش صادرات میگو بطور میانگین در هر کیلوگرم 5 دلار است که بیشترین میزان صادرات نیز به آسیای جنوب شرقی بوده است.

رئیس سازمان شیلات افزود: امسال موفق شدیم بخشی از میگوی تولیدی سال گذشته را نیز صادر کنیم.
صالحی تاکید کرد:‌سال گذشته حدود یازده هزار تن میگو صادر شد اما از آنجا که صادرات میگو امسال زودتر از سال گذشته آغاز شده است افزایش صادرات خواهیم داشت.
وی درباره شرایط بیماری در مراکز پرورش میگوی کشور گفت: براساس گزارش های موجود در استان بوشهر 30 تا 40 درصد میزان تولید میگو به علت بیماری کاهش یافت اما میزان تلفات در استان خوزستان بسیار پایین بوده است.
رئیس سازمان شیلات افزود: برای جلوگیری از کاهش تولید و افزایش تلفات برای تولید گونه های جدید میگو با سرمایه گذاران بخش خصوصی همکاری داریم و قرار است مولدین جدید میگو را از غرب جهان وارد و بچه میگوی عاری از بیماری تولید کنیم.
صالحی گفت: سال گذشته 355 هزار تن انواع ماهیان گرمابی، سردآبی و خاویاری تولید شد که 72 هزار تن را به ارزش 312 میلیون دلار صادر کردیم.

منبع: واحد مرکزی خبر

دیدگاه خود را بیان کنید