استحصال 100 كيلوگرم تخم ماهيان سفيد از رودخانه هاي آستارا

سه‌شنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۴۹ بازدید
استحصال 100 كيلوگرم تخم ماهيان سفيد از رودخانه هاي آستارا

رئيس اداره شيلات آستارا از استحصال حدود 100 كيلوگرم تخم ماهيان استخواني سفيد از سطح دو رودخانه اين شهرستان خبر داد.

صادق خاصي پور گفت: رودخانه هاي حاشيه درياي خزر بستري مناسب براي ترميم ذخاير دريايي ، توليد مثل و تخم ريزي ماهيان استخواني محسوب مي شود و آب مناسب در اين رودخانه ها امكان رهاسازي ميليون ها قطعه بچه ماهي استخواني را در اين حوزه فراهم مي كند.
وي با اشاره به اينكه عمليات استحصال تخم ماهيان استخواني از 25 اسفندماه گذشته در سطح رودخانه چلوند و رودخانه مرزي آستاراچاي آغاز شده است ، افزود: از آن زمان تاكنون حدود 100 كيلوگرم تخم ماهيان استخواني استحصال و به مراكز تكثير در مركز استان گيلان ارسال شده است

وي در ادامه با اشاره به اينكه اقدام تكثير مصنوعي ماهيان سفيد در راستاي حمايت از نسل اين نوع ماهي است ، اضافه كرد: پس از انجام مراحل تكثير و رسيدن وزن ماهيان به يك الي سه گرم اين آبزيان جهت رهاسازي به دهانه رودخانه چلوند آماده مي شوند.
وي با تقدير از فرمانداري آستارا و بخشداري لوندويل ، اضافه كرد: پيش بيني مي شود با توجه به شرايط موجود امسال براي نخستين بار شاهد رهاسازي بچه ماهيان استخواني در رودخانه مرزي آستاراچاي نيز باشيم.
رئيس اداره شيلات شهرستان آستارا اظهار كرد: بنا به نظر كارشناسان شيلات بيش از 90 درصد ماهيان صيد شده در فصل صيد حاصل تكثير مصنوعي شيلات است.
در سال گذشته حدود پنج ميليون قطعه ماهي سفيد در رودخانه چلوند شهرستان آستارا رهاسازي شد.
شهرستان آستارا در 200 كيلومتري غرب استان گيلان قرار دارد.

منبع : ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید