ماهنشان ۵۰ درصد تولید آبزی استان زنجان را به خود اختصاص داده است

شنبه ۵ دی ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۵۳ بازدید
ماهنشان ۵۰ درصد تولید آبزی استان زنجان را به خود اختصاص داده است
مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان گفت: شهرستان ماهنشان با ۵۰ درصد تولید آبزی در استان رتبه اول را دارد و بعد از آن هم شهر زنجان رتبه بعدی را به خود اختصاص داده است
محمود صیاد بورانی به اشتغالزایی در بخش آبزی در استان زنجان اشاره کرد و افزود: یک هزار و ۷۰۰ نفر در استان زنجان در بخش شیلات مشغول به فعالیت هستند. وی به رها سازی آبزی طی ۹ ماه سال جاری در استان اشاره کرد و یاد آورشد: طی این بازه زمانی ۱۱ میلیون و ۷۰۰ هزار قطعه رها سازی آبزی صورت گرفته است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رها سازی ابزی ۲۰ درصد رشد داشته است

مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان گفت: شهرستان ماهنشان با ۵۰ درصد تولید آبزی در استان رتبه اول را دارد و بعد از آن هم زنجان رتبه بعدی را به خود اختصاص داده است.

صیاد یورانی تاکید کرد: شهرستان طارم قابلیت لازم برای تولید آبزی را دارد و با داشتن موقعیت جغرافیایی مناسب در بحث آبزی فعالیت خوبی را داشته باشد.

وی افزود: استان زنجان یکی از مناطق مستعد كشور برای توسعه آبزی پروری در کشور است.

مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان مصرف ماهی را در وعده غذایی بسیار مفید دانست و گفت: ماهی سرشار از ویتامین و فسفر بوده و ارزش غذایی به مراتب بالاتر از گوشت قرمز دارد.

صیاد بورانی تصریح کرد: این مرکز در سال آتی در راستای توسعه آبزی پروری در استان برنامه ها و اقدامات کارشناسی شده را در دستور کاری خود دارد.

وی گفت: باوجود تنوع آب و هوايی، وجود منابع آبی مستعد، مطالعه پتانسيل های آبزی پروری استان، زنجان توليد انواع آبزيان با امكانات موجود را دارد و بیش از این هم تولید آبزی در استان توسعه پیدا می کند.

مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان در خاتمه افزود: توجه به افزایش تولید آبزی در استان توسعه اشتغال و اقتصاد را به دنبال دارد.

منبع: مهر

دیدگاه خود را بیان کنید