کاهش 80 درصدی صید ماهیان استخوانی در آستارا

شنبه ۵ دی ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۴۸ بازدید
کاهش 80 درصدی صید ماهیان استخوانی در آستارا

رئیس اداره شیلات آستارا گفت: در سه ماهه نخست از آغاز فصل صید، صید ماهیان استخوانی در آب های ساحلی این شهرستان 80 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافته است

صادق خاصی پور روز شنبه ادامه داد: از ابتدای فصل صید تا پایان آذرماه، دو هزار و 359 کیلوگرم انواع ماهی توسط صیادان شرکت موج گل سیبلی صید شده است.
وی با اشاره به اینکه میزان صید ماهیان استخوانی از ابتدای فصل صید به روش پره کشی انجام شده، افزود: 49 صیاد شرکت موج گل سیبلی با 40 بار پره کشی اقدام به صید این میزان ماهیان استخوانی کرده اند.

رئیس اداره شیلات آستارا اضافه کرد: کولاکی شدن دریا و پیش آمدن شرایط نامساعد جوی از جمله دلایل کاهش صید ماهیان استخوانی محسوب می شود که در این مدت صیادان آستارایی 67 روز کولاکی را سپری کردند.
وی عمده صید صیادان آستارایی را در سه ماه گذشته از نوع کفال، ماهی سفید و کپور عنوان و بیان کرد: در این مدت یک هزار و 644 کیلوگرم کفال، 560 کیلوگرم ماهی سفید و 155 کیلوگرم ماهی کپور و آزاد صید شده است.
خاصی پور با بیان اینکه به دلیل برودت زودهنگام هوا صید ماهی در شهرستان های تالش و آستارا چند روز زودتر از وقت مقرر آغاز شد، گفت: از 20 تا 31 شهریور امسال به دلیل کولاکی نبودن دریا صیادان آستارایی دو هزار و 509 کیلوگرم انواع ماهیان استخوانی را صید کردند.
وی ادامه داد: این روش صید در سواحل دریای خزر تا بیستم فروردین ماه سال آینده ادامه پیدا می کند.
وی افزود: سال های اخیر ذخایر انواع آبزیان دریای خزر و همچنین صید ماهیان استخوانی و خاویاری بنا به دلایل آلودگی های ناشی از استفاده بیش از حد کشاورزان از سموم و کودهای شیمایی و نیز برداشت بی رویه شن و ماسه از رودخانه ها و نیز صید بی رویه کاهش یافته است.
49 صیاد شرکت موج گل سیبلی آستارا در 18 و نیم کیلومتر نوارساحلی خزر در زمینه صید ماهیان استخوانی فعالیت می کنند

منبع: ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید