افزايش 23 درصدي صيد کيلکا در خزر

سه‌شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۴۹ بازدید
افزايش 23 درصدي صيد کيلکا در خزر
مدیر کل دفتر امور صید و صیادی معاونت صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران از افزایش 23 درصدی صیدکیلکا دریای خزر خبر داد.
مختار آخوندی اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون 11 هزار و 500 تن ماهی کیلکا با تلاش صیادان گیلان و مازندران در آب های دریای خزر صید شده است.
مدیر کل دفتر امور صید و صیادی معاونت صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران، گفت: شش هزار و 300 تن ماهی در استان مازندران و پنج هزار و 200 تن ماهی کیلکا
در آبهای اطراف بندر انزلی در استان گیلان صید شده است.
آخوندی خاطرنشان کرد : صید ماهیان کیلکا در استان مازندران با 33 درصد رشد و در استان گیلان با 6 درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته همراه بوده است که انتظار می رود به تدریج شاهد افزایش صید در این استانها باشیم.
وی اظهار داشت: صیادان کیلکا گیر برای بازسازی ذخایر این گونه ماهیان در فصل تکثیر ماهیان کیلکا به دلیل اینکه ماهیان بسیار ریز است ، صید نمی کنند.
آخوندی افزود: بر این اساس در ماه های فروردین تا خرداد صید ماهیان کیلکا تعطیل بود.
وی تاکید کرد: همچنین در سه ماهه تابستان و اوایل پاییز نیز به دلیل توفانی بودن دریا،تعداد شب هایی که کیلکاگیران به دریا رفتند بسیار اندک بود اما انتظار داریم با مساعد شدن شرایط آب و هوایی دریای خزر از این پس تا پایان سال شاهد افزایش صید ماهیان کیلکا در دریای خزر باشیم و تا فروردین سال آینده در مجموع 25 هزار تن ماهی کیلکا در دریای خزر صید شود

آخوندی خاطرنشان کرد : در مجموع استان های گیلان و مازندران 72 فروند شناور کیلکاگیر به صید کیلکا اشتغال دارند و شانه دارهای مهاجمی که باعث از بین رفتن کیلکاهای دریای خزر شده بود، کاهش چشمگیری یافته است.
مدیر کل دفتر امور صید و صیادی معاونت صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران با تاکید بر اینکه ذخایر کیلکای دریای خزر به پایداری خوبی رسیده است ، اظهار داشت : البته گونه کیلکای آنتونی به دلیل ورود شانه دار مهاجم بسیار آسیب دیده اما وضعیت گونه معمولی کیلکا هم اکنون بسیار بهتر است

منبع: واحد مرکزی خبر

دیدگاه خود را بیان کنید