چهار قطعه ماهی خاویاری در بندرکیاشهر صید شد

سه‌شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۵۶ بازدید
چهار قطعه ماهی خاویاری در بندرکیاشهر صید شد

رئیس اداره شیلات آستانه اشرفیه گفت: از آغاز فصل صید امسال تاکنون چهار قطعه ماهیان خاویاری در سواحل بندرکیاشهر این شهرستان صید شده است.

حمید رضا سلیمانی روز دوشنبه با بیان اینکه این تعداد ماهی خاویاری توسط شرکتهای تعاونی پره صیادی این شهرستان صید شده است یادآور شد: از این ماهیان خاویاری صید شده حدود 160 کیلوگرم گوشت به دست آمده است.
وی با بیان اینکه 19 کیلوگرم خاویار نیز از این ماهیان خاویاری استحصال شده است افزود: خاویار استحصال شده از این ماهیان خاویاری صید شده ، جهت تکثیر به مراکز تکثیر و پرورش ماهیان خاویاری استان فرستاده شده است.

وی در ادامه ارزش ریالی این ماهیان خاویاری صید شده را بیش از یک میلیارد و 100 میلیون ریال عنوان و تصریح کرد: تکثیر و پرورش ماهیان خاویاری همواره نقش موثری در بازسازی ذخائر دریائی دارد که این امر با جدیت از سوی شیلات پیگیری می شود.
وی حفاظت از ماهیان در حال انقراض و تحت فشار را از سیاستهای مهم شیلات عنوان کرد و یادآور شد: به این منظور ناظرین شیلات در سواحل بخش بندرکیاشهر نظارت خوبی را در جهت صید و تکثیر ماهیان خاویاری دارند.
سلیمانی همچنین با بیان اینکه فصل صید امسال از بیستم مهرماه در 36 کیلومتر از سواحل بخش بندرکیاشهر آغاز شده اظهار داشت: از زمان آغاز فصل صید تا امروز نیز 220 تن از انواع ماهیان استخوانی توسط شرکتهای تعاونی پره صیادی این شهرستان صید شده است.
وی ارزش این میزان صید ماهیان استخوانی را حدود 37 میلیارد ریال عنوان و اظهار داشت: از این میزان صید 112 تن ماهی سفید ، 98 تن ماهی کفال و 10 تن نیز سایر ماهیان استخوانی بوده است.
وی پایان فصل صید را نیمه فروردین ماه سال آینده اعلام کرد و افزود: هم اکنون تعداد 993 نفر از صیادان در 11 شرکت تعاونی پره صیادی این شهرستان مشغول فعالیت هستند.
وی خاطر نشان کرد: صید و صیادی یکی از منابع مهم درآمدی صیادان بخش بندرکیاشهر به شمار می رود که انتظار می رود هرچه بیشتر مورد حمایت قرار گیرد.
بندرکیاشهر به عنوان یکی از توابع شهرستان آستانه اشرفیه در شرق استان گیلان قرار دارد

منبع: ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید