کاهش نرخ بیکاری با توسعه صنعت شیلات

یک‌شنبه ۲۲ دی ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۵۱ بازدید

کاهش نرخ بیکاری با توسعه صنعت شیلات
استاندار مازندران با اشاره به رویکرد عادلانه مدیریت استان نسبت به همه مناطق،گفت: مازندران برای ما شرق و غرب ندارد و همه جای این استان را به یک چشم نگاه می کنیم.
نقل از بلاغ ،پروژه پرورش ماهی در قفس با حضور استاندار و مدیران و مسئولان استانی روز گذشته در عباس آباد افتتاح شد.
ربیع فلاح در این مراسم یکی از مهم ترین اهداف و برنامه های اقتصادی نظام جمهوری اسلامی را جدایی اقتصاد کشور از وابستگی به نفت بیان کرد و گفت:متاسفانه تاکنون موفق به قطع وابستگی اقتصاد از نفت نشدیم و امروز دشمنان ما با علم به این موضوع دست به تحریم های نفتی علیه کشورمان زده اند.
وی با بیان اینکه در شرایط کنونی و با توجه به تحریم ها،نفت کارایی خود را در اقتصاد ایران از دست داده است، اظهار داشت: حمایت از تولیدات غیرنفتی و تولیدکنندگان داخلی،اقتصاد بدون نفت را در کشور محقق خواهد کرد.
فلاح تصریح کرد: ما باید از استعدادها، توانمندی ها و امکانات موجود در کشور برای رشد و توسعه استفاده کنیم.
وی چالش اصلی امروز در کشور و استان مازندران را مشکل اشتغال و بیکاری جوانان دانست و تاکید کرد: برای توسعه استان برنامه های مدون و منظمی داریم که افزایش تولیدات شیلاتی و استفاده بهینه از دریا یکی از نمونه های آن در کاهش نرخ بیکاری است.
وی همچنین از دست اندرکاران و فعالان حوزه شیلات خواست تا سند توسعه آبزی پروری مازندران را هرچه سریعتر تدوین نمایند.
فلاح جلودار در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رویکرد عادلانه مدیریت استان نسبت به همه مناطق، گفت: مازندران برای ما شرق و غرب ندارد و همه جای این استان را به یک چشم نگاه می کنم.
نماینده عالی دولت در استان خاطر نشان کرد: با انتقال وظایف و اختیارات به مدیران محلی، مشکلات اداری شهروندان غرب مازندران را حل خواهیم کرد.
گفتنی است؛پروژه پرورش ماهیان خاویار و آزاد دریای خزر در قفس پرورش ماهی دریایی مجتمع سمام گستر با ظرفیت اسمی ۲۰۰ تن است.
این پروژه شامل ۴ قفس با قطر ۲۰ متر و عمق ۸ متر است که محل استقرار آن در عمق ۳۰ متری و فاصله سه کیلومتری از ساحل قرار دارد.
میزان سرمایه گذاری این طرح ۷ هزار میلیون ریال است که ۵ هزار میلیون ریال تسهیلات پرداخت شده است و ساخت قفس ها نیز توسط پیمانکار چینی انجام شد

دیدگاه خود را بیان کنید