دستگیری صیاد متخلف در میاندوآب

چهار‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۶۰ بازدید
دستگیری صیاد متخلف در میاندوآب
رئیس اداره حفاظت محیط زیست میاندوآب از دستگیری صیاد متخلف در این شهرستان خبر داد.

اکبر محمدیان در ارومیه اظهار داشت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست میاندوآب در حین کنترل و گشت منطقه شکار ممنوع رودخانه آجرلو به یک نفر صیاد متخلف برخورد کرده و اقدام به دستگیری وی کردند.

وی با بیان اینکه این صیاد متخلف که با موتور برق اقدام به صید ماهی در این رودخانه می‌کرد توسط ماموران یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان دستگیر شد، خاطرنشان کرد: از این صیاد متخلف یک دستگاه موتور برق و مقداری سیم کابل کشف و ضبط شد

رئیس اداره حفاظت محیط زیست میاندوآب خاطرنشان کرد: صیاد متخلف به همراه ادوات شکار کشف شده جهت سیر مراحل قانونی بعدی به مراجع قضائی تحویل داده‌شد.

محمدیان تصریح کرد: با تصویب قوانین جدید و مصوبات شورای عالی حفاظت محیط زیست و مصوب شدن تعرفه‌های جدید جرائم شکار و صید، برخورد جدی با این متخلفان خواهد شد و تخلفات از این دست مستوجب هزینه‌های بالایی برای متخلفان خواهد بود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست میاندوآب در خصوص رودخانه آجرلوی، گفت: مناطق کوهستانی آجرلوی شرقی و غربی و رودخانه آجرلو در بخش باروق در قسمت شرقی شهرستان میاندوآب واقع شده و دارای طبیعتی بکر و زیبا است.

این مسئول با اشاره به اینکه صید ماهی با استفاده از موتور برق و مولد برق جرم محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: صید غیرمجاز توسط مولد برق و موتور برق یکی از مهم‌ترین جرائم شناخته در حفاظت محیط زیست است.

محمدیان ادامه داد: استفاده از موتور برق برای صید ماهی‌ها سبب فلج شدن و تلف شدن ماهی‌ها می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از شوکر الکتریسیته در رودخانه باعث می‌شود تا همه جنبنده‌های موجود در رودخانه کشته شوند، شاید در روش صید ماهی با سم، برخی از ماهی‌ها به علت قوی بودن ماهی و یا فرار کردن از محل صید غیرمجاز و یا تاثیر کم سم، زنده بمانند ولی در روش صید با شوک برقی، همه ماهی‌ها در محدوده صید کشته می‌شوند

منبع: فارس

دیدگاه خود را بیان کنید