اصحاب رسانه بافعالیت های شرکت تعاونی تولیدماهیان خاویاری آشناشدند

چهار‌شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۶۵ بازدید
اصحاب رسانه بافعالیت های شرکت تعاونی تولیدماهیان خاویاری آشناشدند
در هفتمین سفر کاروان خبری دهه فجر گیلان، اصحاب رسانه با فعالیت های شرکت تعاونی تولید ماهیان خاویاری در تالش آشنا شدند
اصحاب رسانه در قالب کاروان خبری دهه فجر گیلان عصر چهارشنبه از شرکت تعاونی ماهیان خاویاری تالش که با حمایت شرکت آب منطقه ای استان گیلان مهیا شده است، بازدید کردند و از نزدیک در جریان مشکلات این عرصه قرار گرفتند. مسئول فرآورده های خاویاری و طرح توسعه شرکت تعاونی ماهیان خاویاری تالش در جریان این بازدید گفت: حفظ ماهیان خاویاری از خطر انقراض، در اولویت تولیدکنندگان این نوع ماهی است.

نوید ملک پور افزود: در کنار بحث سودآوری که تولید ماهیان خاویاری به همراه دارد، باید برای حفظ نسل این گونه از آبریان تمهیدات ویژه اندیشیده شود.

وی ادامه داد: برای تولیدکنندگان این نوع آبزی، حفظ ذخایر این ماهیان در اولویت قرار دارد زیرا نسل اینگونه از آبزیان در معرض خطر انقراض است.

به گفته ملک پور ماهیان خاویاری به فسیل های زنده معروف هستند و حفاظت از آن ها بیش از هر سود و منفعتی برای تولیدکنندگان قابل ارزش است.

مسئول فرآورده های خاویاری و طرح توسعه شرکت تعاونی ماهیان خاویاری تالش وزن بازار پسند ماهیان خاویاری را ۷ کیلو اعلام و بیان کرد: رسیدن ماهیان به وزن مورد نظر نزدیک به ۳ سال طول می کشد.

ملک پور فیل ماهیان را گونه کمیاب و بازار پسند برشمرد و افزود: گوشت تولیدی این گونه از ماهیان به کشورهای اروپایی صادر می شود

منبع : مهر

دیدگاه خود را بیان کنید