۱۴هزار تن میگوی پرورشی در استان بوشهر تولید شد

شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۵۵ بازدید

۱۴ هزار تن میگوی پرورشی در استان بوشهر تولید شد
مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: امسال ۱۴ هزار تن میگوی پرورشی در استان بوشهر تولید شد.
حسین بهمنیاری اظهار داشت: استان بوشهر در حوزه پرورش آبزیان دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی است که رئیس جمهور نیز در سفر به استان بوشهر تاکید زیادی بر توسعه این بخش‌ها برای توسعه اشتغال و درآمدزایی داشت.
وی اضافه کرد: استان بوشهر دارای بیش از ۹۰۰ کیلومتر نوار ساحلی است که این سواحل دارای استعداد بسیار خوبی برای پرورش انواع آبزیان از جمله ماهی و میگو هستند.
مدیرکل شیلات استان بوشهر با اشاره به تولید سالانه ۲۰ هزار تن میگوی پرورشی در کل کشور، گفت: استان بوشهر سالانه ۱۴ هزار تن میگوی پرورشی تولید می‌کند.

وی ادامه داد: به منظور توسعه پرورش میگو در استان بوشهر، با انجام کار کارشناسی، زمین‌های مستعد برای پرورش میگو شناسایی و در اختیار سرمایه‌گذاران بخش خصوصی قرار می‌گیرد.

بهمنیاری تصریح کرد: پرورش میگو امسال در چهار هزار هکتار از اراضی ساحلی استان بوشهر انجام شد که به منظور توسعه سطح زیر کشت پرورش میگو، ۱۶ هزار هکتار اراضی ساحلی برای واگذاری به سرمایه‌گذاران شناسایی و در حال واگذاری است.

وی با بیان اینکه تا سال آینده میزان تولید میگوی پرورشی استان بوشهر دو برابر میزان برداشت فعلی خواهد شد، گفت: توسعه پرورش ماهی در زمان بلااستفاده بودن استخرهای پرورش میگو نیز در دستور کار قرار دارد که هم‌اکنون به صورت آزمایشی اجرا می شود.
منبع: مهر

دیدگاه خود را بیان کنید