کرمان ظرفیت تولید 5 هزار تن ماهی را دارد

پنج‌شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۴۶ بازدید
کرمان ظرفیت تولید 5 هزار تن ماهی را دارد

مدیر شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: پیش‌بینی ظرفیت‌های تولیدات آبزیان استان کرمان از سوی کارشناسان 5 هزار تن عنوان شده‌است

رها ابوالقاسمی عصر امروز در سفر به شهرستان فهرج ‌در جمع خبر‌نگاران اظهار داشت: سال گذشته یک هزار و 200 تن آبزیان در استان کرمان تولید شده و پیش‌بینی می‌شود که ‌در سال جاری میزان تولید به یک هزار و 600 تن برسد.

وی افزود: شناسایی ظرفیت آبزی‌پروری‌ در دستور کار‌ مدیران جهاد کشاورزی استان کرمان قرار گرفته‌است.

مدیر شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان با بیان اینکه شرق استان کرمان ویژگی‌های مناسبی برای آبزی‌پروری ‌در زمینه تولید‌‌ ماهی‌های گرمابی‌ و خاویاری دارد به کشاورزان توصیه کرد: کسانی که صاحب منابع آبی مناسب‌ برای آبزی‌پروری هستند با مراجعه به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان نسبت به اخذ مجوز‌های لازم اقدام کنند.

این مسئول تصریح کرد: کشاورزان فهرجی برای خارج شدن از تک محصولی‌ در کنار تولیدات کشاورزی که عمدتا خرما است اقدام کنند و تولیدات آبزیان را نیز داشته‌باشند.

ابوالقاسمی افزود: راه‌اندازی این طرح علاوه بر سود اقتصادی به افزایش محصولات ‌زراعی نیز کمک می‌کند.

مدیر شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی کرمان همچنین از پرداخت تسهیلات ‌به کشاورزان برای‌ تولید‌ آبزیان خبر داد و گفت: از طرف مدیریت شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی متقاضیان تسهیلات‌ در‌یافت می‌کنند.

ابوالقاسمی شهرستان‌های کرمان و بردسیر ‌را مکان مناسبی برای پرورش ماهی سر‌دابی و شهرستان‌های فهرج، ریگان‌، نرماشیر و بم را برای پرورش ماهی گرمابی بیان کرد.

وی از بررسی منابع آبی شهرستان فهرج برای پرورش ‌ماهی گرمابی خبر داد و اظهار داشت: قرار شده که شش منبع آبی توسط جهاد کشاورزی فهرج معرفی شود تا نسبت به دریافت مجوز و دریافت تسهیلات ‌و راه‌اندازی این طرح‌ها اقدام کنند.

ابوالقاسمی عنوان کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد توان تولید استان کرمان در زمینه ماهی‌های گرمابی‌، سردابی، خاویاری، تکثیر و پرورش ماهی زینتی بسیار زیاد است.

وی در پایان بیان کرد: پیش‌بینی ظرفیت‌های تولیدات آبزیان استان از سوی کارشناسان 5 هزار تن عنوان شده‌است

منبع : فارس

دیدگاه خود را بیان کنید