زنجان نیازمند کارخانه فرآوری آبزیان است

شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۴۳ بازدید
زنجان نیازمند کارخانه فرآوری آبزیان است

مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان گفت: با توجه به فعالیت بیش از 500 واحد آبزی پروری در این استان راه اندازی کارخانه فرآوری آبزیان ضروری است

محمودصیادبورانی روز شنبه افزود: سالانه به طور متوسط بیش از 11هزار تن ماهی در مزارع آبزی پروری استان زنجان تولید و به بازارهای داخلی و خارجی صادر می شود.
وی یادآورشد: تکمیل زنجیره تولید و مصرف از نیازمندی های اساسی توجیه اقتصادی مناسب تر فعالیت آبزی پروری در این استان است که آبزی پروران نیازمند همکاری سازمان های مربوطه در این خصوص هستند

مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان گفت: کیفیت ماهی تولید شده در مزارع آبزی پروری این استان به دلیل نبود بیماری خاصی در استخرهای پرورش ماهی و استفاده از روش های نوین برای تولید مطلوب و باکیفیت سبب جذب مشتریان از سایر استان های کشور به آبزیان تولید شده زنجان شده است.
صیادبورانی ادامه داد: استقبال از ماهیان تولیدی در زنجان موجب شده تا این محصول مجالی برای بسته بندی را نداشته باشد و بلافاصله به صورت زنده در بازار مصرف عرضه و به دست مصرف کنندگان داخلی و خارجی برسد.
وی خاطرنشان کرد: در دو ماه اخیر حدود200 تن ماهی از استان زنجان به کشور عراق صادر شده است.
مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان گفت: وظیفه اصلی این مدیریت در زمینه آموزش و ترویج تولید آبزیان، نظارت بر شروع و نحوه فعالیت مزارع و فرهنگ سازی برای ارتقای مصرف انواع ماهیان سردآبی و گرم آبی است.
صیادبورانی اظهار کرد: بازاریابی محصولات این حوزه بر عهده بهره برداران با هماهنگی سازمان های مرتبط بوده ولی به منظور تکمیل زنجیره تولید آبزیان ضروری است تا کارخانه فرآوری ماهی در استان زنجان ایجاد شود.
وی از بهره برداری اولین کارخانه انحصاری تولید خوراک آبزیان استان زنجان در شهرستان ماهنشان خبرداد و افزود: این کارخانه همزمان با دهه فجر امسال افتتاح خواهد شد.
مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان گفت: درزمان حاضر یک کارخانه در این استان به صورت مشترک اقدام به بسته بندی ماهی، مرغ و گوشت می کند که نیاز است ماهی در وزن مختلف و به صورت اشکال متنوع بسته بندی شود تا نقش مهم خود را در بازار پسندی و جلب رضایت علاقه مندان ایفا کند.
هم اکنون 16 نفر برای پرورش انواع ماهیان زینتی در سطح استان زنجان فعالیت و 30 گونه از این نوع ماهیان را تولید می کنند.
استان زنجان یکی از صادرکنندگان انواع آبزیان سردآبی و گرم آبی به استان های تهران، قزوین، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان و مازندران است.
ماهیان تولیدی این استان انواع ماهیان گرم آبی اعم از کپور معمولی، سرگنده، نقره ای و علفخوار، ماهیان خاویاری، میگوی آب شور و آب شیرین و شاه میگو و ماهیان سردآبی شامل قزل آلا و آزاد دریای خزر است.
استان زنجان در تولید انواع ماهیان گرم آبی و گونه قزل آلا از نوع سردآبی فعالیت دارد

منبع : ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید