طرح «پرورش ماهی در قفس» در ۴ سد لرستان اجرا شد

شنبه ۲ مرداد ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۵۹ بازدید
طرح «پرورش ماهی در قفس» در ۴ سد لرستان اجرا شد
مدیرکل شیلات لرستان از اجرای طرح پرورش ماهی در قفس در چهار سد این استان خبر داد

کیارش بیرانوند با اشاره به اینکه پرورش ماهی در قفس طرحی با اولویت تحقق برنامه های اقتصاد مقاومتی بوده که ارزان بودن سازه ها و غنی شدن آب برای مصارف کشاورزی از مزیت های این طرح است، اظهار داشت: ما توانستیم در سد حوضیان، سد ایوشان، سد خان آباد و سد مروک به صورت پایلوت پرورش ماهی در قفس را اجرا کنیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر از این چهار سد در مجموع هزار تن ماهی برداشت می شود، گفت: با توجه به سدهایی که در استان لرستان وجود دارد ما می توانیم تولیدات پرورش ماهی در قفس استان را به بیش از پنج هزار تن برسانیم.

مدیرکل شیلات لرستان اضافه کرد: ما این آمادگی را داریم که با سرمایه گذاران در این زمینه همکاری داشته باشیم.

بیرانوند گفت: ماهی هایی که وجود دارند هنگامی که ۵۰ گرم بودند به این طرح وارد شدند و با توجه به کیفیت آب به مدت ۴۵ روز در حال حاضر به ۱۸۰ گرم رسیده اند.

وی با بیان اینکه از مزیت های طرح پرورش ماهی در قفس ارزان بودن سازه های آن در مقایسه با سازه های استخرهای بتنی و همچنین غنی شدن آب برای مصارف کشاورزی است عنوان کرد: همچنین بالا بودن کیفیت گوشت ماهی که در این شرایط پرورش می یابد از دیگر مزیت های این طرح است.

مدیر کل شیلات لرستان با بیان اینکه پرورش ماهی در قفس را می توان یکی از راه های ارتقاء نرم برداشت آبزیان و استفاده بهینه از آب دانست گفت: اجرای این طرح برای استانی با رتبه نخست تولید آبزیان بین استان های غیر ساحلی کشور، تولید ۲۲ هزار تن انواع آبزیان، وجود انواع منابع آبی فراوان و سدهای غیر شرب کشاورزی در استان می تواند در افزایش تولید آبزیان، ایجاد اشتغال و رونق گردشگری آن بسیار موثر باشد

منبع : مهر

دیدگاه خود را بیان کنید