عملیات احداث شهرک پرورش ماهیان زینتی در محلات آغاز شد

دوشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۴۳ بازدید
عملیات احداث شهرک پرورش ماهیان زینتی در محلات آغاز شد

طی مراسمی همزمان با نخستین روز از دهه مبارک فجر عملیات احداث شهرک پرورش ماهیان زینتی در محلات آغاز شد

بعد از ظهر امروز و همزمان با نخستین روز از دهه مبارک فجر طی مراسمی با حضور محمود زمانی‌قمی استاندار مرکزی، سید احمد سجادی فرماندار محلات و جمعی از مسئولان محلی عملیات احداث شهرک پرورش ماهیان زینتی محلات آغاز شد.

فرماندار محلات در مراسم کلنگ‌زنی این پروژه اظهار داشت: محلات به عنوان یکی از قطب‌های مهم تولید و پرورش ماهیان زینتی رتبه اول تنوع تولید و رتبه دوم تولید ماهیان زینتی را به خود اختصاص داده است.

سید احمد سجادی افزود: سالانه بخش قابل توجهی از ماهیان زینتی پرورش یافته در این شهرستان به کشورهای خارجی صادر می‌شود.

وی با اشاره به ایجاد شهرک ماهیان زینتی تصریح کرد: به منظور ایجاد این شهرک 4 میلیارد ریال از اعتبارات ماده 180 و 6 میلیارد ریال از سازمان شیلات تخصیص یافته است.

فرماندار محلات افزود: با پیگیری اداره جهاد کشاورزی و اختصاص یک حلقه چاه برای شهرک مشکل آب این شهرک برطرف شده است.

سجادی با بیان اینکه این شهرک در فضایی به مساحت 13 هکتار احداث خواهد شد، گفت: تعداد واحدهای تولید ماهی در نظر گرفته شده برای این شهرک 21 واحد است که شامل 10 واحد 100 هزار قطعه‌ای، 6 واحد 500 هزار قطعه‌ای، سه واحد 2 میلیون قطعه‌ای در مجموع به ظرفیت تولید 10 میلیون قطعه ماهی زینتی در سال است.

به گفته وی با احداث این شهرک برای 200 نفر به صورت مستقیم اشتغال زایی خواهد شد.

سجادی اظهار کرد: تا پایان سال 95 کار آماده‌سازی تاسیسات زیربنایی این شهرک انجام و تا پایان سال 96 بهره‌برداری از واحدهای تولیدی در این شهرک آغاز می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری بیش از 150 برنامه به مناسبت گرامیداشت سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: دیدار مردم و مسئولان شهرستان با ائمه جمعه محلات و نیمور، گلباران قبور شهدا، برپایی نمایشگاه عفاف و حجاب، برگزاری جشن انقلاب، رونمایی از کتاب شعر، نشست بصیرتی، برگزاری ایستگاه سلامت، برپایی نمایشگاه آثار خوشنویسی، اجرای زنده هنرهای تجسمی، همایش زنان و انتخابات، تجلیل از خانواده شهدای روستایی، برگزاری همایش شعر استانی آینه خورشید و... بخشی از این برنامه‌ها به شمار می‌رود.

امروز همچنین با حضور مسئولان استان در شهرستان محلات ضمن دلجویی از خانواده شهیدان پوریایی، کارخانه حلواسازی سینجلی به بهره‌برداری رسید و عملیات احداث مسجد منطقه گردشگری آبگرم محلات آغاز و طرح توسعه کارخانه سنگ‌بری ایران زمین آغاز شد

منبع : فارس

دیدگاه خود را بیان کنید