هدف‌گذاری پرورش 4 میلیون قطعه ماهی زینتی در کرمان

سه‌شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۳۹ بازدید
هدف‌گذاری پرورش 4 میلیون قطعه ماهی زینتی در کرمان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی شمال استان کرمان گفت: هدف‌گذاری پرورش بیش از 4 میلیون قطعه ماهی زینتی در استان کرمان انجام شده است.

عباس سعیدی پیش از ظهر امروز در نشست استاندار کرمان با دست‌اندرکاران سازمان جهاد کشاورزی استان اظهار داشت: به دنبال ایجاد یک‌هزار و 800 نفر اشتغال در بخش شیلات استان کرمان هستیم.

وی بیان داشت: یک‌هزار و 170 تن آبزی طی سال گذشته در استان کرمان تولید شده است و در سال جاری نیز یک‌هزار و 570 تن آبزی در این خطه تولید کرده‌ایم

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان عنوان کرد: 7 هزار منبع پرورش آبزی در استان کرمان وجود دارد و توسعه آبزیان آب شور را نیز در دستور کار داریم.

سعیدی ادامه داد: دو مزرعه پرورش ماهیان خاویاری در استان کرمان داریم و طی پنج ماه با 30 میلیون تومان سرمایه‌گذاری، 70 میلیون تومان درآمد کسب شده است.

وی افزود: 2 مزرعه پرورش ماهیان خاویاری نیز در شهرستان نرماشیر ایجاد می‌شود، زیرا این منطقه ظرفیت خوبی برای پرورش ماهیان خاویاری دارد.

این مسئول اضافه کرد: توسعه و تکثیر پرورش ماهیان زینتی نیز از دیگر اولویت‌های ما است و در حال حاضر تولید یک‌میلیون و 270 هزار قطعه را داریم و بیش از 4 میلیون قطعه نیز هدف‌گذاری شده است.

سعیدی همچنین پرورش ماهی تیلاپیلا را از دیگر اولویت‌های سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان برشمرد و ابراز داشت: در حالی که محیط زیست در استان‌های همجوار ما مجوزهای لازم برای تولید ماهی تیلاپیلا را می‌دهد، اما محیط زیست کرمان مجوزها را ارائه نمی‌دهد.

وی گفت: پرورش ماهیان سردآبی بردسیر را نیز در دستور کار قرار داریم و 600 تن افزایش تولید در بخش شیلات استان کرمان داشته‌ایم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان بیان داشت: جلوگیری از تغییر کاربری کشاورزی و ممانعت از رانت‌خواری افراد نیز مورد توجه جهاد کشاورزی استان کرمان است

منبع : فارس

دیدگاه خود را بیان کنید