احداث آب شیرین کن در هرمزگان غیر علمی است

سه‌شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۴۹ بازدید
احداث آب شیرین کن در هرمزگان غیر علمی است

استاد تمام دانشگاه هرمزگان با با تاکید بر اینکه تامین آب شرب مورد نیاز مردم با استفاده از احداث آب شیرین کن در استان غیر علمی، ناکارآمد است، گفت: ورود آب با شوری و دمای بالا به ساحل و مرگ ومیر آبزیان از مهمترین معایب احداث آب شیرین کن هاست

احسان کامرانی، استاد تمام دانشگاه هرمزگان با تاکید بر اینکه تامین آب شرب مورد نیاز مردم با استفاده از احداث آب شیرین کن ها در استان غیر علمی، ناکارامد و ضرر وزیان آن بیشتر از نفع آن برای مردم استان است، اظهار کرد: بیشتر غذای مردم استان و بندر عباس ماهیان کرانه ای و کفزیان است لذا ادامه این روند غیر علمی و غیر منصفانه باعث نابودی و انقراض آنها می شود.

استاد تمام دانشگاه هرمزگان با بیان اینکه ورود فاضلاب های صنعتی و خانگی به دریا، سلامت مردم استان و علی الخصوص بندرعباس را به خطر می اندازد، گفت: ورود پلاستیک ها و میکرو پلاستیک ها در چرخه غذایی ساحل و دریا نیز یکی دیگر از خطرات زیست محیطی است که به سهم خود سلامت مردم را تهدید و باعث بروز بیماریای میکروبی، تومورهای بدخیم و در نهایت سرطان خواهد شد.

کامرانی با اشاره به معایب و خطرات ناشی از احداث آب شیرین کن ها در هرمزگان بیان کرد: ورود آب با شوری و دمای بالا به ساحل و مرگ ومیر آبزیان بخصوص آبزیان کرانه ای که غذای اصلی مرم استان را تشکیل می دهد از مهمترین معایب احداث آب شیرین کن هاست و درصورت ادامه این روند خلیج فارس به دریاچه ای از نمک تبدیل می شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا استفاده از سدهای رو باز نسبت به چاه ها و قنات در گذشته کاری صحیح است؟ گفت: احداث سد نیز مشکلات زیست محیطی مخصوص به خود دارد اما به نظر بنده اثرات مخرب آن از این گونه توسعه بی رویه و بدون استاندارهای جدید و علمی با صرفه تر است.

منبع : هرمز

دیدگاه خود را بیان کنید