شیلات پا تو کفش تولیدکنندگان کرد

پنج‌شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۵۰ بازدید
شیلات پا تو کفش تولیدکنندگان کرد
مدیرعامل اتحادیه سراسری ماهیان گرم آبی گفت: تولیدکنندگان به سبب محدود کردن بخش خصوصی خواستار عدم حمایت و رها کردن این بخش از سوی شیلات هستند.
حسن آقازاده مدیر عامل اتحادیه سراسری ماهیان گرم آبی در خصوص صادرات ماهیان گرم آبی اظهار داشت: سال گذشته صادرات ماهیان گرم آبی حدود 18 هزار تن بوده که این رقم با توجه به اوج تحریم ها رقم قابل ملاحظه ای است و حال انتظار صادرکنندگان از اجرای برجام و گشوده شدن درهای دنیا،رونق صادراتی محصول بوده که باید گفت که رفع تحریم ها تاثیری در جهش صادرات نداشته است.

وی افزود: قیمت ماهیان گرم آبی به سبب معیشت مردم ،کمبود نقدینگی و اقبال کم مردم به استفاده از ماهی و واردات ماهیان تیلاپیا نسبت به سال گذشته 15 الی 20 درصد کاهش یافته است.

مدیرعامل اتحادیه سراسری ماهیان گرم آبی در خصوص رقم صادرات ماهیان گرم آبی بیان کرد: میزان روزانه صادرات متغییر بوده و آمار رسمی آن پایان اسفند ماه اعلام خواهد شد.

آقازاده در ادامه یادآور شد: تولید ماهیان گرم آبی نسبت به سال گذشته به سبب کمبود نقدینگی ، گران بودن نهاده های تولید و بهره بالای بانکی پیش بینی می شود که 10 الی 15 درصد کاهش داشته باشد.

وی با اشاره به برنامه تولید و صادرات سال آینده اظهار داشت: باتوجه به اینکه در سیاست شیلات اتفاق خاصی رخ نداده نهایت تلاش تولیدکنندگان و صادرکنندگان این میزان پرورش و صادرات است و گفتنی است که به سبب محدود کردن بخش خصوصی از سوی شیلات تولیدکنندگان خواستار عدم حمایت شیلات و رها کردن بخش خصوصی هستند

منبع : باشگاه خبرنگاران

دیدگاه خود را بیان کنید