صدور مجوز صید آبزیان در بندلنگه ممنوع شد

شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۴۵ بازدید
صدور مجوز صید آبزیان در بندلنگه ممنوع شد
رئیس شیلات بندرلنگه از ممنوعیت صید آبزیان به دلیل جلوگیری از آسیب پذیری آبزیان در بندرلنگه خبر داد
حسین ریاس اظهار داشت: با توجه به محدودیت ذخایر و جلوگیری از آسیب‌پذیری آبزیان و برداشت بیش از حد، مجوز صید جدید صادر نمی‌شود که البته در آینده با توجه به بازسازی ذخایر، این امکان فراهم خواهد شد.

ریاس گفت: از اولویت و اهداف اصلی اداره شیلات بندرلنگه، تولید و رونق بنادر و تخلیه‌گاه‌های صید و صیادی و مجتمع‌های آبزی‌پروری و اشتغال نیروهای داخلی و سرزمینی شیلات است.

وی افزود: در طول سال در بندرلنگه انواع آبزیان صید می‌شود که البته غالب صید در این منطقه، ماهی هوور و زرده است.

رئیس اداره شیلات بندرلنگه درمورد ممنوعیت صید در طول سال، تصریح کرد: به لحاظ توجه و جلوگیری از آسیب‌پذیری و برداشت بیش از حد در ایام تخم‌ریزی گونه‌های مختلف آبزیان این ممنوعیت اعمال شده است

ریاس به ممنوعیت استفاده از تورهای صیادی نامرئی منوفیلامنت که بسیار مخرب هستند اشاره کرد و گفت: این نوع تورها آسیب جدی به ذخایر و زیست‌گاه‌های آبزیان وارد می‌کند و بر اساس قوانین و مقررات موجود، توسط نیروهای پایگاه حفاظت از منابع آبزیان شیلات، با صیادان غیرمجاز برخورد لازم صورت خواهدگرفت.

وی خاطر‌نشان کرد: علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری در زمینه شیلات می‌توانند در حرفه‌های تکثیر و پرورش ماهی در قفس، تکثیر و پرورش میگو، تکثیر و پرورش صدف مرواریدساز، تکثیر و پرورش ماهیان زینتی آب شور، تکثیر و پرورش خیار دریایی، کشت و پرورش جلبک‌های دریایی و دیگر موارد اقدام به سرمایه‌گذاری کنند.

ریاس یادآور شد: در ایام دهه فجر برنامه‌های متنوع در روستاهای نوار ساحلی از جمله جشن انقلاب، جشنواره طبخ آبزیان و مسابقه ماهیگیری، جنگ شادی و خاطره‌گویی انقلاب را در نظر گرفته ایم

منبع : مهر

دیدگاه خود را بیان کنید