تولید سالانه 17 هزار تن انواع آبزی در آذربایجان‌غربی

یک‌شنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۴۶ بازدید
تولید سالانه 17 هزار تن انواع آبزی در آذربایجان‌غربی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی از تولید سالانه 17 هزار تن انواع آبزی در آذربایجان‌غربی خبر داد.

اسمعیل کریم‌زاده در ارومیه با اشاره به ظرفیت آذربایجان‌غربی در پرور آبزیان، اظهار داشت: آذربایجان غربی در زمینه پرورش انواع آبزیان در سطح کشور حائز رتبه‌ قابل توجهی است.

وی با بیان اینکه در این خصوص آذربایجان‌غربی در بین استان‌های غیرساحلی کشور از استان‌های برتر در تولید پرورش آبزی به شمار می‌رود، ادامه داد: 421 واحد مزرعه پرورش ماهی در آذربایجان‌غربی فعالیت دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی به متوسط تولید انواع آبزی در استان اشاره کرد و اذعان داشت: سالانه 17 هزار تن انواع آبزی در آذربایجان‌غربی تولید و به بازار استان و سایر استان‌ها صادر می‌شود.

این مسئول با اشاره به آخرین وضعیت منابع آبی استان که امکان صید آبزی در آنها وجود دارد، گفت: از 10 منبع آبی و هشت رودخانه استان آذربایجان‌غربی انواع ماهی صید می‌شود که عمدتاً شامل سوف، کپور، ماش، بیگ‌هد، زردپر و کولمه هستند.

کریم‌زاده مهم‌ترین منابع صد ماهیان استان آذربایجان‌غربی را مورد اشاره قرار داد و اعلام کرد: دریاچه پشت سدارس، سد مهاباد، سد بوکان و سد بارون ماکو مهم‌ترین منابع صید آبزی استان آذربایجان‌غربی هستند.

وی به ظرفیت‌های استان در این زمینه اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به توان نیروی انسانی و ظرفیت استان در زمینه تولید و پرورش انواع آبزی، امکان اینکه ظرفیت آبزی‌پروری در استان افزایش یابد، وجود دارد

منبع : فارس

دیدگاه خود را بیان کنید