پیش‌بینی تولید 18232 تن ماهی سردابی و گرمابی در آذربایجان غربی

چهار‌شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۴۸ بازدید
پیش‌بینی تولید 18232 تن ماهی سردابی و گرمابی در آذربایجان غربی

مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی گفت: طبق اهداف برنامه پنج ساله ششم شیلات استان، تولید و عرضه حدود 18 هزار و 232 تن ماهی سردابی و گرمابی در سال 95 پیش‌بینی شده است

محمد شیرولیلو در ارومیه با اشاره برنامه‌های شیلات و آبزیان استان در راستای تولید و عرضه ماهیان سردابی و گرمابی، اظهار داشت: طبق اهداف برنامه پنج ساله ششم شیلات استان، تولید و عرضه حدود 18 هزار و 232 تن ماهی سردابی و گرمابی در سال آینده پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه تولید حدود 8 هزار و 162 تن ماهی گرمابی در استان طی سال 95 پیش‌بینی شده، ادامه داد: طبق اهداف برنامه پنجساله ششم شیلات استان میزان تولید ماهیان گرمابی در سال 96 حدود 8 هزار و 652 تن، سال 97 حدود 9 هزار و 171 تن، سال 98 حدود 9 هزار و 721 تن و سال 99 حدود 10 هزار و 304 تن خواهد بود.

شیرولیلو میزان پیش‌بینی تولید ماهیان سردابی در استان را طی سال آینده حدود 10 هزار و 70 تن اعلام کرد و افزود: براساس اهداف برنامه پنجساله ششم شیلات استان میزان تولید ماهیان سردابی در سال 96 حدود 10 هزار و 674 تن، سال 97 حدود 11 هزار و 315 تن، سال 98 حدود 11 هزار و 994 تن و سال 99 حدود 12 هزار و 713 تن خواهد بود.

وی به پیشنهادات و راهکارهای اجرایی در راستای حل چالش‌های پیش رو در حوزه شیلات و آبزیان استان اشاره کرد و یادآور شد: تامین نهاده‌ها و مواد اولیه مورد نیاز پرورش‌دهندگان آبزیان در مقیاس مورد نیاز و با قیمت مناسب و تامین اعتبارات پژوهشی مورد نیاز بخش از جمله پیشنهادات به شمار می‌رود.

مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی ابراز داشت: اختصاص اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای، هزینه‌ای و تسهیلات بانکی متناسب با نیاز بخش و ارتقاء چارت تشکیلاتی مدیریت شیلات و آبزیان به اداره کل که مشکل عمده استان است.

وی تدوین قوانین و مقررات شفاف و عمل توسعه بازارهای داخلی و خارجی عرضه آبزیان در جهت افزایش سرانه مصرف آبزیان و همچنین توسعه صادرات آبزیان در استان و حمایت از پرورش‌دهندگان و نیروی انسانی شاغل در بخش شیلات را از دیگر راهکارها و پیشنهادات بیان کرد.

شیرولیلو بر انتقال دانش و تکنولوژی روز دنیا به استان و حمایت عملی از مبتکرین و مخترعین بخش شیلات در استان تاکید کرد و افزود: حمایت از توسعه روش‌های نوین تکثیر و پرورش آبزیان و گونه‌های جدید آبزیان پرورشی در استان مدنظر قرار دارد.

وی بر ضرورت حمایت از تشکل‌ها و NGO‌ها و واگذاری امور تصدی‌گری به آنها اشاره کرد و گفت: حمایت عملی از پژوهشگران و تامین اعتبارات لازم جهت اجرای طرح‌های پژوهشی و تحقیقاتی گسترده در استان امری ضروری است.

مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی در پایان بر استفاده بهینه و اصولی و پایدار از منابع آب و خاک استان و افزایش بهره‌وری بیشتر تاکید کرد و افزود: تدوین برنامه‌های جامع آماری و ایجاد پایگاه اطلاعات و جمع‌آوری آمار و اطلاعات و آنالیز دقیق آنها و تولید گزارشات دقیق، علمی و مستدل باید مورد توجه قرار گیرد.

منبع : فارس

دیدگاه خود را بیان کنید