رشته های دریایی دانشگاه چابهار افزایش می یابد

شنبه ۸ اسفند ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۴۲ بازدید
رشته های دریایی دانشگاه چابهار افزایش می یابد
فعالیت های بین رشته ای با نگاه به دوره های تحصیلات تکمیلی از اهداف و برنامه های دانشگاه علوم و فنون دریایی چابهار است
رئیس دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار اظهار داشت: هم اکنون رشته ای مرتبط با علوم دریایی در سه دانشکده علوم دریایی، مهندسی دریا و مدیریت و علوم انسانی دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار تدریس می شود.
دکتر امین بهزاد مهر در ادامه در خصوص رشته های این دانشگاه افزود: در دانشکده مهندسی دریا گروه های آموزشی شامل دریانوردی، مهندسی کشتی، مهندسی مخابرات و الکترونیک دریایی، مهندسی معماری کشتی و مهندسی عمران فعالیت می کنند.
وی ادامه داد: همچنین در دانشکده مدیریت و علوم انسانی گروه های آموزشی، مدیریت بازرگانی دریایی، زبان انگلیسی و اقتصاد دریا و رشته های مرتبط با شیلات، زیست شناسی دریا و اقیانوس شناسی و شیمی دریا به دانشجویان تدریس می شود.
وی افزود: با توجه به اینکه صیانت و بهره برداری پایدار از منابع دریایی یک اصل مهم در توسعه کشور است، زمینه های تخصص مرتبط و فعالیت های بین رشته ای با نگاه به دوره های تحصیلات تکمیلی از اهداف و برنامه های این دانشگاه است.

دکتر بهزاد مهر اظهار داشت: در این راستا تجهیز و ارتقاء کیفیت خدمات آزمایشگاه های تحقیقاتی و جذب اعضای هیات علمی مرتبط و با کیفیت عالی در دستور کار است.
به گفته این مقام مسئول در دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار، در زمینه هایی نیز همکاران ما به ویژه در دانشکده علوم دریا در حال تعریف رشته های جدید و همچنین تدوین سرفصل های آنان برای معرفی به وزارت علوم و دیگر دانشگاه ها هستند.

وی در خصوص عملکرد دانشگاه چابهار در مقایسه با سایر دانشگاه های دریایی کشور گفت: این دانشگاه با نگاه به توسعه کیفی سعی دارد تا همواره چه در مقوله آموزشی و چه در مقوله پژوهشی و فناوری به صورت هدفمند گام بردارد.
رئیس دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار بیان کرد: بر این اساس شاخص ها و ارزیابی های انجام شده توسط موسسات مسئول در خارج از دانشگاه بیانگر رشد کیفی مناسب دانشگاه است.
وی تاکید کرد: برغم رشد کیفی صورت گرفته، اعتقاد دارم تا رسیدن به شرایط مطلوب به خصوص در حوزه های فناوری و کارآفرینی کارهای زیادی باید انجام شود.
وی اذعان داشت: اگر به دنبال توسعه دریا محور هستیم باید به صورت هدفمند به تعیین ظرفیت ها و اهداف دست یافتنی و با ارزش افزوده بالا در دریا پرداخته شود و سپس تمامی ظرفیت های علمی و فناوری کشور به صورت کاملاً هدفمند و با ماموریت ویژه در آن سرفصل ها ورود کنند.

دکتر بهزاد مهر با بیان اینکه برهمین اساس رشته های دریایی دانشگاه چابهار افزایش می یابد عنوان کرد: لازم است منایع مالی و انسانی به خصوص برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی به کار گرفته شوند.
این مقام مسئول در دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار بیان کرد: به این ترتیب با انجام این اقدامات از سوی مسئولین در راستای ارتقای هر چه بیشتر علوم دریایی در کشور خواهیم توانست با کشورهای پیشرو در این زمینه رقابت کنیم
منبع : واحد مرکزی خبر

دیدگاه خود را بیان کنید