فروش خزندگان، لاک پشت، مار و سمندر جریمه نقدی دارد

یک‌شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۵۴ بازدید
فروش خزندگان، لاک پشت، مار و سمندر جریمه نقدی دارد

رئیس اداره حفاظت محیط زیست تهران، فروش دیگر جانواران آبزی و غیر آبزی در کنار ماهی قرمز را تخلف اعلام کرد

بازگیرگفت: فروش خزندگان ودیگر آبزیان همچون لاک پشت، مار و سمندر لرستانی که برخی از آنان نیز از گونه های در معرض انقراضند خلاف قانون است. او با اشاره به برخورد یگان حفاظت محیط زیست تهران با این تخلف؛ افزود: گشت ویژه این یگان از 15 اسفند تا پایان ایام تعطیلات سال نو بر فروش دیگر گونه های جانوری در کنارماهی قرمز نظارت می کند

بازگیراضافه کرد: مقصد بیشتر سوداگران و قاچاقچیان جانوران تهران است و یگان حفاظت محیط زیست شهر تهران با فروشندگان غیر قانونی جانوران برخورد خواهد کرد.

وی بابیان اینکه تاکنون گونه های مختلف خزندگان، پرندگان و حتی پستانداران و جانوران تاکسیدرمی شده با تلاش یگان حفاظت محیط زیست تهران کشف شده است، گفت: متخلفان براساس تعداد و نوع گونه جانوری به جرایم نقدی از 200 تا 350 هزارتومان برای هر قطعه و حتی حبس

محکوم خواهند شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست تهران با اشاره به اینکه جانوران تنها در زیستگاه خود زیبا اند و قادرند نقش طبیعی شان را در چرخه زیست محیطی ایفا کنند، افزود:هموطنان از خرید و نگهداری گونه های جانوری در منازل خود اجتناب کنند.

وی اضافه کرد:هرچند خرید و فروش ماهی قرمز از نظر قانونی تخلف نیست اما این گونه متعلق به ایران نیست و رها سازی آن در محیط زیست به گونه های محلی زیان می رساند.

بازگیرگفت: برخی از این جانوران حتی ماهی قرمز ناقل ویروس و بیماری اند که برای کودکان و افراد سالمند و بیماران خطرناک است

منبع : واحد مرکزی خبر

دیدگاه خود را بیان کنید