فعالیت 26 شرکت و تعاونی تکثیر و پرورش آبزیان در آذربایجان غربی

دوشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۴۷ بازدید
فعالیت 26 شرکت و تعاونی تکثیر و پرورش آبزیان در آذربایجان غربی

مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی گفت: 26 فقره شرکت و تعاونی تکثیر و پرورش آبزیان در استان فعالیت دارد

محمد شیرولیلو در ارومیه با اشاره به تعداد شرکت‌ها و تعاونی‌های فعال تکثیر و پرورش آبزیان در استان اظهار کرد: 26 فقره شرکت و تعاونی تکثیر و پرورش آبزیان در آذربایجان غربی فعالیت دارد.

وی به عناوین پیشنهادی مطالعات و پروژه‌های تحقیقاتی مورد نیاز استان در حوزه شیلات و آبزیان اشاره کرد و ادامه داد: شناسایی و مطالعه مناطق مستعد آبزی‌پروری استان و طراحی مجتمع‌های آبزی‌پروری از جمله عناوین پیشنهادی مطالعات و پروژه‌های تحقیقاتی مورد نیاز استان به شمار می‌رود

این مسئول مطالعات جامع و لیمنولوژی دریاچه‌های پشت سد آذربایجان غربی، مطالعه و تعیین دقیق مصرف سرانه آبزیان در استان و بررسی امکان پرورش گونه‌های جدید آبزیان با ایجاد پروژه‌های پایلوت را از دیگر عناوین پیشنهادی مطالعات و پروژه‌های تحقیقاتی مورد نیاز استان در حوزه شیلات و آبزیان برشمرد.

شیرولیلو با بیان اینکه میزان سرانه مصرف آبزیان در آذربایجان غربی از روند افزایشی برخوردار است، متذکر شد: با توجه به اهمیت و تاثیر مصرف آبزیان در سلامت انسان باید فرهنگ‌سازی در راستای افزایش سرانه مصرف آبزیان در استان صورت گیرد.

وی ادامه داد: میزان مصرف آبزیان در استان در سال‌های اخیر از رشد مناسبی برخوردار بوده و در راستای افزایش مصرف آبزیان لازم است بسترسازی مناسب برای آگاهی مردم از خواص این محصول ارائه شود.

مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی به میزان تولید ماهیان خاویاری در استان طبق پیش‌‎بینی اهداف برنامه پنجساله ششم شیلات آذربایجان غربی در آبزی‌پروری اشاره کرد و ادامه داد: طبق برنامه میزان تولید ماهیان خاویاری در سال 95 حدود 10 تن، سال 96 حدود 11 تن، سال 97 حدود 12 تن، سال 98 حدود 13 تن و سال 99 حدود 15 تن پیش‌بینی شده است.

وی به تولید سایر آبزیان از جمله ماهیان زینتی در استان اشاره کرد و گفت: طبق پیش‌‎بینی اهداف برنامه پنجساله ششم شیلات آذربایجان غربی تولید سایر آبزیان از جمله ماهیان زینتی در سال 95 حدود 3.5 تن، سال 96 حدود 3.9 تن، سال 97 حدود 4.3 تن، سال 98 حدود 4.7 تن و سال 99 حدود 5.2 تن خواهد بود

منبع : فارس

دیدگاه خود را بیان کنید