ماهیان رودخانه مرزی آستاراچای در خطر انقراض

دوشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۴۸ بازدید
ماهیان رودخانه مرزی آستاراچای در خطر انقراض
صید ماهیان استخوانی این رودخانه از علل انقراض نسل این ماهی ها
صید ماهیان استخوانی رودخانه مرزی آستارا چای ، نسل اینگونه ماهیان را در خطر انقراض قرار داده است.
به گزارش اخبار استانهای خبرگزاری صدا و سیما ، رییس اداره حفاظت محیط زیست آستارا امروز گفت : صید ماهیان رودخانه آستارا چای با ضوابط زیست محیطی مغایر است.
آقای قلی نژاد افزود : همه ساله فرماندهی مرزبانی مجوز صید ماهیان استخوانی این رودخانه مرزی را از اواسط اسفند تا اواسط اردیبهشت سال آینده برای حدود سه هزار نفر از ساکنان اطراف این رودخانه صادر می کند که به علت همزمانی با فصل تخم ریزی این گونه ماهیان با اصول زیست محیطی سازگار نیست.
وی گفت :‌ این کار موجب در خطر انقراض قرار گرفتن ماهیان رودخانه مرزی آستاراچای می شود.
صادق خاصی پور رییس اداره شیلات آستارا نیز امروز گفت : با وجود مخالفت این اداره با صید ماهیان استخوانی رودخانه مرزی آستاراچای ،‌فرماندهی مرزبانی تاکنون در این زمینه اقدام جدی انجام نداده است.
سرهنگ ایرج زارعی فرمانده هنگ مرزی آستارا هم گفت : صدور مجوز صید ماهیان استخوانی از رودخانه مرزی آستاراچای براساس پروتکل بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان انجام می گیرد و لغو صدور مجوز در این زمینه بر عهده ما نیست.
بر اساس توافقنامه بین مرزبانی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان ساکنان اطراف رودخانه مرزی آستارا چای یک روز درمیان از این رودخانه صید می کنند.
رودخانه آستاراچای بعلت دوری از آلاینده های شهری و صنعتی محیط مناسبی برای تخم ریزی و زاد و ولد ماهیان استخوانی نظیرسفید ، سیم ، آزاد ، کولی ، کفال ، کپور و قزل آلا است.

آستارا با جمهوری آذربایجان 15 کیلومتر مرز آبی دارد

منبع : واحد مرکزی خبر

دیدگاه خود را بیان کنید