رتبه بیستم آبزی پروری جهان از آن ایران

سه‌شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۵۰ بازدید
رتبه بیستم آبزی پروری جهان از آن ایران
پرورش ماهی در قفس باعث رشد اقتصادی و اشتغالزایی خواهد بود.
معاون آبزی‌پروری سازمان شیلات کشور در افتتاحیه همایش ملی منطقه‌ای آبزی‌پروری ماهیان دریایی که 11 اسفندماه در اهواز برگزار شد، گفت: پرورش ماهیان دریایی در جهان به ‌سرعت در حال رشد است اما کشور در آبزی‌پروری رتبه بیستم جهان را دارد و به همین جهت توسعه پرورش ماهیان دریایی و پرورش ماهیان در قفس از برنامه‌های سازمان شیلات است.

حسین عبدالحی افزود: تاکنون شرکت‌های بسیاری به عنوان مشاور، تحقیقات در دریای خزر و خلیچ فارس انجام داده‌اند و به دنبال آن هستیم که مطالعات تکمیلی را نیز اجرایی کنیم.

وی بیان کرد: در برنامه ششم توسعه تولید حدود 200 هزار تن پرورش ماهی در قفس را مدنظر قرار داده‌ایم که در این خصوص باید به تمام جوانب توجه کرد و توقع داریم که سازمان دامپزشکی تمهیدات لازم را برای بهداشت پرورش آبزیان در قفس پیش‌بینی کند.

معاون آبزی‌پروری سازمان شیلات کشور اظهار داشت: شرکت‌هایی از کشور نروژ دعوت شده‌اند تا در زمینه تکمیل زیرساخت‌ها و مطالعات در خصوص سواحل کشور گام برداریم تا بتوانیم با این مطالعات تصمیم‌گیری هایی بهتری داشته باشیم.

معاون آبزی پروری سازمان شیلات ایران تصریح کرد: علاوه بر این شرکت‌ها، تیم‌های تحقیقاتی مختلفی در وزارت کشاورزی، مطالعات در خصوص توسعه پرورش ماهی در قفس را انجام و گزارشات را ارائه کرده‌اند و در حال تهیه و تدوین ضوابط و معیارهای استقرار قفس‌های پرورش ماهی هستیم که این مطالعات در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور نیز تصویب شده است

منبع : باشگاه خبرنگاران

دیدگاه خود را بیان کنید