آغاز صید ماهیان تخم‌گذار در 6 رودخانه شیلاتی مازندران

شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۴۹ بازدید
آغاز صید ماهیان تخم‌گذار در 6 رودخانه شیلاتی مازندران

مدیرکل شیلات مازندران با بیان اینکه صید ماهیان تخم‌گذار در 6 رودخانه شیلاتی مازندران شروع شده است، گفت: به‌منظور تکثیر مصنوعی ماهیان تخم‌گذار صید می‌شوند

حسینعلی رستمی در حاشیه اجرای مانور عملیات مبارزه و برخورد با قاچاقچیان صید و صیادی در سواحل دریای خزر مازندران در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه امسال به دلیل نامساعد بودن شرایط جوی و محدودیت صید به روش پره در ماه‌های آبان و آذر کم‌ترین صید ماهی کفال را در مازندران داشتیم، اظهار کرد: امسال کمتر از 350 تن ماهی کفال در دریای خزر صید شده است.

مدیرکل شیلات مازندران با اشاره به اینکه امسال در فصل صید ماهی، ماهی سفید بیشترین صید صیادان مازندران بوده است، اضافه کرد: کفال، سفید و کپور مهم‌ترین ماهیان استخوانی در دریای مازندران هستند.

این مسئول صید ماهی به روش پره را صید انتظاری دانست و ادامه داد: صید تعقیبی باید در دستور کار صید ماهیان استخوانی قرار گیرد.

رستمی بیان کرد: صید به روش پره با قایق به آب انداخته می‌شود و پس از پهن کردن به طول یک‌هزار و 200 متر به وسیله تراکتور جمع می‌شود.

وی با اعلام اینکه 54 شرکت تعاونی صیادی پره به دو شرکت بزرگ سرمایه‌گذاری صیادی در دستور کار شیلات مازندران قرار گرفته است، گفت: با تجمیع سرمایه شرکت‌ها روش صید تعقیبی ماهیان استخوانی که نیازمند امکانات سخت افزاری تخصصی است اجرا می‌شود.

مدیرکل شیلات مازندران افزود: با اجرا.ی روش صید تعقیبی، گردشگری شیلاتی در سواحل دریای مازندران راه‌اندازی می‌شود.

این مسئول قاچاقچیان صید غیرمجاز ماهی را مختل‌کننده گردش حیات آبزیان دانست و اظهار کرد: مازندران 338 کیلومتر ساحل دارد در حال حاضر 4 هزار و 200 صیاد در قالب 54 شرکت تعاونی صیادی پره مشغول به صید ماهیان استخوانی هستند.

مدیرکل شیلات مازندران با بیان اینکه صید ماهیان تخم‌گذار در 6 رودخانه شیلاتی مازندران شروع شده است، افزود: به‌منظور تکثیر مصنوعی ماهیان تخم‌گذار صید می‌شوند.

این مسئول خاطرنشان کرد: روش تکثیر مصنوعی ماهیان تخم‌گذار در هشت رودخانه شیلاتی شروع شده است.

رستمی حفاظت از دریای مازندران را اندک و نامناسب دانست و گفت: با همکاری نیروی انتظامی اجرای مبارزه با قاچاقچیان دریایی و اجرای قوانین شیلاتی در دریای مازندران شروع شده است

منبع : فارس

دیدگاه خود را بیان کنید