استخر دومنظوره پرورش ماهی در همدان مکانیزه شد

چهار‌شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۴۹ بازدید
استخر دومنظوره پرورش ماهی در همدان مکانیزه شد

مدیر شیلات و امور آبزیان جهاد کشاورزی استان همدان از مکانیزه کردن یکی از استخرهای دومنظوره پرورش ماهی در استان همدان با اعتبار 200 میلیون ریال خبر داد

علی دولو در همدان با اشاره به اینکه در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی در سال جاری با بخش خصوصی همکاری‌هایی صورت گرفته است، اظهار کرد: با همکاری بخش خصوصی پروژه افزایش تولید و مکانیزه کردن یکی از استخرهای دومنظوره پرورش ماهی در استان همدان اجرا شده است.

وی افزایش بهره‌وری، کاهش ریسک تولید و اشتغال‌زایی را از مهم‌ترین اهداف اجرای این پروژه دانست و ادامه داد: کل ادوات و تجهیزات به کار گرفته شده برای مکانیزاسیون کردن این واحد پرورش ماهی شامل یک دستگاه درام فیلتر، یک دستگاه پمپ برگشت و یک دستگاه هواده است.

مدیر شیلات و امور آبزیان جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به اینکه مکانیزه کردن و افزایش تولید این واحد پرورش ماهی در استان همدان 200 میلیون ریال اعتبار هزینه شده است، ادامه داد: از این میزان اعتبار هزینه‌شده 60 میلیون ریال به صورت بلاعوض و از محل اعتبارات طرح‌های الگویی مکانیزاسیون پرداخت شده است.

وی ادامه داد: 120 میلیون ریال باقی‌مانده نیز به صورت تسهیلات خط اعتباری دو مکانیزاسیون پرداخت شده است.

دولو با اشاره به اینکه با اجرای این پروژه 15 تن ماهی در استخری به مساحت 400 مترمربع تولید می‌شود، بیان کرد: این پروژه برای یک نفر نیز اشتغال‌زایی مستقیم داشت.

وی بیان کرد: اجرای مکانیزاسیون برای این واحد دومنظوره پرورش ماهی موجب افزایش تولید در واحد سطح از 18 کیلوگرم در مترمربع به 37 کیلوگرم شد.

مدیر شیلات و امور آبزیان جهاد کشاورزی استان همدان در ادامه با اشاره به اینکه توسعه مکانیزاسیون واحدهای پرورش ماهی یکی از اولویت‌های سازمان جهاد کشاورزی در استان همدان است، تأکید کرد: با مکانیزه کردن واحدهای پرورش ماهی کار اقتصادی‌تر و مصرف آب بهینه‌تر می‌شود

منبع : فارس

دیدگاه خود را بیان کنید