شکار و صید تا خردادماه ممنوع است

پنج‌شنبه ۱۲ فروردین ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۴۷ بازدید
شکار و صید تا خردادماه ممنوع است

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان همدان با بیان اینکه هرگونه شکار و صید از اسفند تا خردادماه ممنوع است، گفت: با متخلفان شکار به شدت برخورد می‌شود

مهدی ضرغامی عصر امروز در جمع خبرنگاران زمان زادآوری آبزیان، پستانداران و پرندگان را اواخر اسفند و فصل بهار عنوان کرد و گفت: برای حفظ گونه‌ها در محیط زیست؛ مردم باید از اقداماتی که آرامش وحوش را به هم می‌زنند پرهیز کنند.

وی ورود به زیستگاه‌ها و مناطق امن و حفاظت شده را ممنوع دانست و با بیان اینکه باید از ایجاد صداهای بلند و آتش زدن بوته‌ها نیز جلوگیری شود، خواستار توجه به این امر شد.

این مسئول با اشاره به اینکه آتش‌سوزی باعث از بین رفتن زیستگاه‌ها و مستعد شدن منطقه برای آتش‌سوزی در سال‌های آتی خواهد بود؛ افزود: این امر یکی از عوامل اصلی تهدید محیط زیست است.

وی خواستار جمع‌آوری زباله‌هاصیی غیر قابل تجزیه در طبیعت شد و از مردم خواست هرگونه تخلف شکار و صید، آتش‌سوزی و تخریب محیط زیست را به سامانه فوریت‌های زیست محیطی 1540 گزارش دهند.

ضرغامی از فعالیت کشیک‌های نوروزی به صورت شبانه‌روزی در مناطق حفاظت شده و شکار ممنوع استان خبر داد و اظهار کرد: با هرگونه شکار و صید و تخریب محیط زیست برخورد خواهد شد.

وی با بیان اینکه هرگونه شکار و صید از اسفندماه تا خردادماه ممنوع است، بیان کرد: با متخلفان شکار برخورد خواهد شد

منبع : فارس

دیدگاه خود را بیان کنید