واگذاری 2 بندر صیادی به صیادان/ بندر صیادی انزلی در حال واگذاری

چهار‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۵۴ بازدید

واگذاری 2 بندر صیادی به صیادان/ بندر صیادی انزلی در حال واگذاری
معاون صید و بنادر سازمان شیلات از واگذاری دو بندر صیادی به صیادان خبرداد و گفت: بندر صیادی انزلی نیز در حال واگذاری است و دو بندر دیگر در جنوب کشور تا پایان سال به بخش خصوصی واگذار می‌شود
مجاهدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با اشاره به اینکه تا پایان برنامه پنجم توسعه باید 70 بندر صیادی به تعاونی‌های صیادان واگذار شود، اظهار کرد: تاکنون 32 بندر به صیادان واگذار شده و تا پایان امسال نیز سه بندر دیگر واگذار خواهد شد.
وی افزود: امسال دو بندر "زرآباد" و "بریس" در استان سیستان‌ و بلوچستان به تعاونی‌های صیادی واگذار شده و بندر صیادی انزلی در استان گیلان نیز مراحل نهایی واگذاری را می‌گذراند. همچنین بنادر "تنگ" در استان هرمزگان و بندر "پزم" در استان سیستان و بلوچستان در حال واگذاری هستند که تا پایان سال توسط صیادان اداره خواهد شد.
معاون صید و بنادر سازمان شیلات درباره چگونگی عنوان کرد: تشکل‌ها و تعاونی‌های صیادی در اولویت واگذاری مدیریت خدمات بنادر هستند.
مجاهدی با بیان این‌که برای واگذاری مدیریت خدمات بندری، تعاونی‌ها براساس شاخص‌های مورد نظر در قالب طرح توانمند‌سازی ارزیابی می‌شوند گفت: هر یک از تعاونی‌های صیادی که رتبه‌ی ارزیابی آن‌ها «الف» شود، ظرفیت پذیرش مدیریتی بنادر را دارد اما دیگر تعاونی‌ها از طریق آموزش، تقویت زیرساخت‌ها و غیره در قالب طرح توانمندسازی به حدی از شاخص‌های مدیریتی، مالی و اجرایی می‌رسند تا توانایی دریافت چنین مدیریتی را داشته باشند.
وی با اشاره به این‌که طرح توانمندسازی تعاونی‌های صیادی براساس تفاهم‌نامه با وزارت تعاون اجرا می‌شود گفت: مدیریت خدمات بندری در برخی از بنادر که چندین تعاونی فعال وجود دارد، به کنسرسیومی از تعاونی‌های فعال واگذار می‌شود.
مجاهدی تاکید کرد: واگذاری بنادر صیادی به تعاونی‌های صیادان، واگذاری مدیریت بندر بوده و مالکیت اسکله و بنادر واگذار نمی‌شود و فروش و اجاره‌ای نخواهیم داشت

دیدگاه خود را بیان کنید