دو ماهیگیرغیرمجاز در پلدختر دستگیر شدند

پنج‌شنبه ۵ فروردین ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۵۴ بازدید
دو ماهیگیرغیرمجاز در پلدختر دستگیر شدند
رئیس اداره حفاظت محیط زیست پلدختر گفت: با تلاش ماموران یگان حفاظت این اداره دو نفر ماهیگیر متخلف ماهی در روستای افرینه و شهر معمولان دستگیر شدند
امیر رضا محمدی نژاد افزود: ماموران یگان حفاظت اداره محیط زیست پلدختر با توجه به آغاز فصل زادآوری ماهیان رودخانه ای در حین گشت و کنترل در راستای جلوگیری از تخلفات شکار، دو نفر متخلف را دستگیر کردند .
وی گفت: ماموران یگان حفاظت اداره محیط زیست پلدختر از صیادان متخلف یک رشته تور، 10 قطعه ماهی و وسایل و ابزار ماهیگیری کشف کردند.
وی با بیان اینکه پرونده متخلفان جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی شهرستان ارجاع شده تصریح کرد: جریمه هر قطعه ماهی طبق نظر شورای عالی محیط زیست 100 هزار ریال است .
محمدی نژاد گفت: فصل زاد و ولد ماهیان نقش حیاتی در افزایش میزان آبزیان رودخانه ها دارد بنابراین از ماهیگیران و طبیعت دوستان درخواست می شود برای کمک به تحقق این مهم ، از صید ماهی در این ایام به طور جد پرهیز کنند.
وی افزود: فصل ماهیگیری از اواسط خرداد ماه آغاز می شود و طبق دستورالعمل، اداره حفاظت محیط زیست ،آمادگی صدور مجوز صید در آن زمان را دارد

رئیس اداره محیط زیست پلدختر اضافه کرد: صیادان از هرگونه صید ماهی با وسایل غیر قانونی ازجمله موتور برق، مواد منفجره، سم و انواع تورهای دامی و دریایی خودداری کنند چراکه در صورت دستگیری، باید منتظر جریمه سنگین و حبس بین شش ماه تا یک سال باشند.

منبع : ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید